سخت‌افزار, شبکه و اینترنت

CES 2020: رونمایی از محصولات جدید D-Link سازگار با وای‌فای 6 و 5G

CES 2020: رونمایی از محصولات جدید D-Link سازگار با وای‌فای 6 و 5G

کمپانی D-Link در جریان نمایشگاه CES امسال از محصولات جدید سازگار با استاندارد وای‌فای 6 (802.11ax) خود رونمایی کرد. این محصولات طیف گسترده‌ای از کاربران را هدف گرفته و از روترهای وای‌فای 6 مقرون به صرفه تا روترهای حرفه ای گیمینگ، کیت‌های شبکه خانگی گسترده (Mesh) و افزایش دهنده‌های برد را شامل می‌شدند.

این کمپانی همچنین از روترهای جدید سازگار با فناوری ارتباطی نسل پنجم یا 5G خود نیز رونمایی کرد. این روترهای وای‌فای 6 به شما امکان اتصال به شبکه‌های اینترنتی نسل پنجم موبایل را ارائه داده و در هر زمان و مکانی، برقراری سریع‌ترین نوع ارتباط اینترنتی را میسر می‌کنند.

سه محصول DWR-2010 ،DWP-1020 و DWR-978 نخستین روترهای دی‌لینک در زمینه اتصال به شبکه‌های 5G و ارائه اینترنت در بستر 802.11ax محسوب می‌شوند. این روترها سرعت downlink و uplink بالایی را در اختیار کاربر قرار داده و بستر قدرتمندی را برای بهره‌گیری هر چه بهتر از اینترنت نسل پنجم ایجاد می‌کنند.

علاوه بر این، دستگاه‌های Gateway بیرونی جدید دی‌لینک نیز در این نمایشگاه معرفی شدند که از شبکه‌های نسل پنجم پشتیبانی نموده و قادرند در دمایی بین منفی 45 تا مثبت 55 درجه سانتی‌گراد به خوبی فعالیت کنند. این دستگاه‌ها حتی ضد آب بوده و تاییدیه IP45 را نیز دارند.

COVR AX1800 محصول دیگر D-Link است که در واقع یک کیت Mesh خانگی با پشتیبانی از استاندارد وای‌فای 6 را ارائه داده و می‌تواند یک شبکه اینترنتی گسترده را در فضایی معادل 550 متر مربع در دسترس شما قرار دهد. این کیت همچنین توانمندی‌های نرم‌افزاری خودی داشته و از دستیار هوشمند گوگل Assistant و آمازون Alexa نیز پشتیبانی می‌کند.

کیت DIR-X5460 پرچمدار جدید دی‌لینک در این بخش از بازار محسوب شده و اتصال Wi-Fi دو باند 574 و 4800 مگابیت بر ثانیه‌ای بر روی چهار مسیر به صورت همزمان را برای کاربر میسر می‌کند. این کیت از یک آنتن با قدرت 7.5dBi برخوردار بوده و به یک پورت 1GbE WAN و چهار پورت GbE LAN مجهز شده است.

مدل‌های DIR-X2460 ،DIR-X1860 ،DIR-X1560 و DAP-X1870 نیز به ترتیب مدل‌های رده پایین‌تر دی‌لینک محسوب می‌شوند که به زودی به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: techpowerup

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *