شبکه و اینترنت

TSMC تولید بخش عمده‌ای از چیپ‌های 5G را برعهده می‌گیرد

TSMC تولید بخش عمده‌ای از چیپ‌های 5G را برعهده می‌گیرد

در حال حاضر تراشه‌سازهایی در دنیا وجود دارند که چیپ‌های طراحی شده خود را تولید نمی‌کنند. در واقع شاید تعجب کنید اگر بفهمید کمپانی‌هایی مانند کوالکام، های‌سیلیکون و حتی اپل از این دست کمپانی‌ها بوده و معمولا فرآیند تولید چیپ‌های طراحی شده خود را به عهده بزرگترین تولیدکننده‌ تراشه‌های نیمه‌رسانا در کشور تایوان، یعنی TSMC می‌گذارند.

به گفته دیجی‌تایمز، این تولیدکننده تایوانی در حال حاضر تولید انبوه چیپ‌های مودم 5G طراحی شده توسط کوالکام تحت عنوان Snapdragon X50 را برعهده دارد. این کمپانی همچنین مودم‌های Balong را نیز به سفارش واحد های‌سیلیکون کمپانی هواوی تولید می‌کند. به گفته منابع صنعتی در طول نیمه دوم سال میلادی جاری، TSMC تولید انبوه چیپ‌های مودم نسل پنجم Helio M70 مدیاتک را نیز آغاز خواهد نمود.

تمام این چیپ‌ها بر اساس فناوری پیشرفته 7 نانومتری تولید خواهند شد که این یعنی چگالی بیشتر ترانزیستورها در داخل هر تراشه که به عملکرد بهتر و بهبود عمر باتری منتهی می‌شود.

کمپانی سامسونگ که کارخانجات تولید تراشه مخصوص خود را دارد نیز تولید انبوه چیپ‌های مربوط به نخستین مودم نسل پنجم خود تحت عنوان Exynos Modem 5100 را آغاز نموده است. این چیپ بر اساس فناوری 10 نانومتری این کمپانی تولید می‌شود. پیش از آنکه اپل و کوالکام دعوای حقوقی خود را کنار بگذارند، سامسونگ و مدیاتک به عنوان دو تامین کننده اصلی مودم نسل پنجم برای آیفون‌های جدید اپل به حساب می‌آمدند.

به لطف توافق جدید بین این دو کمپانی، اینتل که پیش‌ از این قرار بود مسئولیت تامین مودم‌های نسل پنجم آیفون جدید اپل را برعهده بگیرد، کنار گذاشته می‌شود. به هر حال باتوجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد حجم سفارشات اجزای مربوط به فناوری ارتباطی نسل پنجم که به TSMC داده می‌شود تا حد محسوسی افزایش پیدا نموده و این غول تراشه‌سازی تایوان همچنان به عنوان پیشتاز این صنعت به حساب آید.

منبع: phonearena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *