سایر تکنولوژی‌ها, شبکه و اینترنت

فیسبوک به مقاله‌ای که این شبکه اجتماعی را هدف قرار داده بود پاسخ داد

فیسبوک به مقاله‌ای که این شبکه اجتماعی را هدف قرار داده بود پاسخ داد

روز پنجشنبه، نشریه نیویورک تایمز مطلبی را از سوی کریس هاگز، هم‌موسس شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر کرد که در آن به مشکلات این پلتفرم اشاره شده بود. در این مطلب، هاگز گفت تمرکز بیش از اندازه مارک زاکربرگ، مدیرعامل  Facebookبر روی رشد این شبکه اجتماعی باعث قربانی شدن امنیت آن شده است.

هاگز گفته بود زاکربرگ باید مسئولیت این تصمیمات را برعهده بگیرد و حالا نیز این کمپانی به مطلب منتشر شده در نشریه نیویورک تایمز پاسخ داده است. به گفته فیسبوک، بزرگ شدن این شبکه اجتماعی مشکل اصلی نبوده و با موضوعی که می‌تواند موفقیت یک پلتفرم را نشان دهد نباید برخورد منفی داشت.

نیک، کلگ، که نایب رییس بخش روابط و ارتباطات بین‌الملل این شبکه اجتماعی به حساب می‌آید در مطلبی نوشت که با هاگز موافق است و کمپانی‌ها باید مسئولیت تصمیماتی که اتخاذ می‌کنند را برعهده بگیرند. به اعتقاد وی، کمپانی‌های فعال در زمینه فناوری مانند فیسبوک نباید تبدیل به ابزارهایی شوند که در شبکه اینترنت یک تنه پاسخگوی موضوعاتی مانند اجتماع، سیاست و اخلاق باشند.

زاکربرگ زمانی که در فرانسه حضور داشت نسبت به مطلب منتشر شده در نشریه نیویورک تایمز واکنش نشان داد و گفت مشکلاتی که هاگز قصد اشاره کردن به آنها را داشت اکنون در حال برطرف شدن هستند.

اما کلگ در پی‌نوشتی اعلام کرد که هدف اصلی این مطلب در واقع خود زاکربرگ بوده است. هاگز در این زمینه اشاره می‌کند که اگرچه مدیرعامل فیسبوک فرد خوبیست اما قدرت زیادی را در پشت این پلتفرم شبکه اجتماعی اندوخته و اکنون نیز نمی‌تواند مسئولیت‌هایی که این حد از قدرت ایجاد می‌کند را پذیرا باشد.

زاکربرگ نظر هاگز مبنی بر اینکه فیسبوک بخش زیادی از دنیای آنلاین را به تسخیر خود درآورده رد کرده و اعلام نمود که این شبکه اجتماعی تنها 20 درصد از درآمد حاصله از محل تبلیغات را به خود اختصاص داده و یک کمپانی مونوپولی به حساب نمی‌آید.

به هر حال ظاهرا فیسبوک به عنوان یک شبکه اجتماعی و یک کمپانی فعال در حوزه فناوری بیش از اندازه بزرگ شده و امکان مدیریت و رفع نواقصی که ممکن است تاثیرات زیادی بر روی جامعه و افکار عمومی بگذارند فعلا بسیار دشوار محسوب می‌شود که به اعتقاد کلگ و هاگز با کوچکتر شدن کمپانی شاید بهتر بتوان این مشکلات را مدیریت نمود.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *