سایر تکنولوژی‌ها

آئودی عرضه نخستین خودروی الکتریکی‌اش را به تاخیر انداخت

آئودی

همان طور که می‌دانید بسیاری از کمپانی‌های خودروساز در جهان محصولاتی مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی را معرفی یا روانه بازار نموده‌اند. در واقع با توجه به مسائل و نگرانی‌هایی که پیرامون محیط زیست کره زمین وجود دارد نگرش جامعه دچار تغییرات مثبتی شده و حالا خودروهای الکتریکی قدرتمند و جذابی که از سوی این تولیدکنندگان در دسترس خریداران قرار گرفته‌اند نیز به رواج یافتن هر چه سریعتر این نوع از خودروها کمک شایانی می‌کند.

آئودی، خودروساز موفق آلمانی نیز همانند سایر رقبای آلمانی خود طبق انتظار باید به زودی خودروی تمام الکتریکی‌اش تحت عنوان E-tron را به زودی روانه بازار می‌کرد، اما متاسفانه براساس گزارشی جدید به علت کمبود باتری‌هایی که برای این خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند آئودی به ناچار عرضه این اتوموبیل را به تاخیر انداخته است.

ای‌ترون در واقع نخستین خودروی الکتریکی پرچمدار و برجسته آئودی به حساب می‌آید که متاسفانه کمپانی LG Chem در تامین باتری‌های مورد نیازش با مشکل مواجه شده و به همین دلیل عرضه این خودرو در بازار با کمی تاخیر همراه خواهد بود.

کمپانی LG Chem یکی از بازیگران اصلی در بازار خودروهای الکتریکی به حساب می‌آید که باتری‌های لیتیوم یونی بسیاری از بزرگترین خودروسازان جهان را تامین می‌کند که صرفا محدود به مرسدس بنز یا آئودی نمی‌شود. این کمپانی باتوجه به نیاز تولیدکنندگان و درخواست‌های زیاد تامین باتری، به تازگی قیمت باتری‌های لیتیوم یونی خود را افزایش داده است.

به گزارش نشریه بروسل تایمز، زمان انتظار برای تامین باتری توسط این کمپانی از 2 ماه به 6 الی 7 ماه افزایش یافته و به همین دلیل آئودی نیز به ناچار تولید خودروی الکتریکی خود را کاهش داده و برخی خط تولیدها را نیز متوقف نموده است.

براساس گزارش‌ها آئودی امسال تنها 45 هزار دستگاه از خودروی الکتریکی E-tron خود را تولید کرده که 10 هزار دستگاه کمتر از میزان مورد انتظار و اعلام شده بوده است.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *