سایر تکنولوژی‌ها

تسلا شبکه تاکسی‌رانی Robotaxi را سال آینده ارائه می‌دهد

Robotaxi

راه‌اندازی شبکه تاکسی‌رانی Robotaxi یکی از اهداف بلندمدت کمپانی تسلا برای آینده صنعت اتوموبیل محسوب می‌شود. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در جریان رویداد Autonomy Day این کمپانی که روز گذشته برگزار شد اعلام کرد که با ایجاد شبکه‌های حمل و نقل اشتراکی خودروهای بدون راننده در سال آینده، نخستین سیستم تاکسی‌رانی روبوتاکسی را رونمایی خواهد نمود.

ماسک گفت:

من بسیار خوشحالم که به شما بگویم شبکه تاکسی‌رانی Robotaxi سال آینده از سوی تسلا رونمایی خواهد شد. البته این اتفاق در تمام مناطق رخ نمی‌دهد چرا که هنوز نتوانستیم مجوزهای لازم را برای بخش‌های مختلف دریافت کنیم.

البته ماسک به طور دقیق به مجوزهای مورد نیاز که هنوز موفق به دریافت آنها نشده، اشاره نکرده است. اما وی با اطمینان اعلام کرد که این مجوزها در سال میلادی آینده در اختیار تسلا و شبکه تاکسی‌رانی Robotaxi قرار خواهند گرفت.

صاحبان خودروهای تسلا می‌توانند از مزایای ارائه شده در این شبکه حمل و نقل اشتراکی بهره برده و در واقع زمانی که به اتوموبیل خود نیازی ندارند از آن کسب درآمد کنند. این افراد می‌توانند اتوموبیل خودران خود را به شبکه تاکسی‌رانی تسلا اضافه کنند. این شبکه از مدل تجاری متفاوتی نسبت به Uber برخوردار بوده و به همین دلیل تسلا حداکثر 30 درصد از درآمد حاصل شده را به خود اختصاص می‌دهد و مابقی آن نیز در اختیار صاحب خودرو قرار می‌گیرد.

ماسک همچنین به این موضوع اشاره کرد که در مناطقی که تعداد رانندگان عضو شبکه تاکسی‌رانی Robotaxi به تعداد مناسب وجود نداشته باشد، تسلا با اتوموبیل‌های خود برای سرویس‌دهی مناسب به شهروندان وارد عمل خواهد شد.

ماسک در جریان رویداد روز گذشته این مطلب را عنوان کرد که تمامی خودروهای جدید تولید شده توسط این کمپانی به چیپ مخصوص خودران کامل مجهز خواهند بود. این چیپ به خودرو اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به راننده تردد کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *