سایر تکنولوژی‌ها, شبکه و اینترنت

تصاویری از 60 ماهواره آماده پرتاب در ایستگاه SpaceX منتشر شد

تصاویری از 60 ماهواره آماده پرتاب در ایستگاه SpaceX منتشر شد

روز شنبه، ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت SpaceX تصاویری از 60 ماهواره‌ای که در هفته جاری پرتاب خواهند شد را منتشر کرد. این در واقع نخستین مجموعه ماهواره‌های اسپیس‌ایکس از هزاران عدد دیگر خواهد بود که ایلان ماسک امیدوار است با استفاده از آنها در طی سال‌های آینده پوشش سراسری و جهانی شبکه اینترنت را برای کاربران تمامی نقاط دنیا ارائه کند.

ماسک تصویری جدیدی را در حساب توییتر خود منتشر کرده که چند ماهواره را نشان می‌دهد که کنار یکدیگر بر روی دماغه مخروطی شکل یک راکت فالکون 9 قرار گرفته و آماده پرتاب به فضا و قرارگیری در مدار هستند.

این ماهواره‌ها نخستین واحدهای عملیاتی SpaceX خواهند بود که به فضا پرتاب شده، در مدار نزدیک به جو زمین قرار گرفته و امواج اینترنت را به سطح زیرین ارسال می‌کنند. اتحادیه ارتباطات فدرال مجوز پرتاب این ماهواره‌ها را در قالب دو گروه اعطا نموده که طی آن گروه نخست از ماهواره‌های پروژه Starlink این شرکت به فضا پرتاب شده و سپس گروه دوم در ارتفاع پایین‌تری از گروه اول قرار خواهند گرفت. در نهایت این ماهواره‌ها با حرکاتی منظم و هماهنگ شده بر روی کره زمین به پرواز در آمده و شبکه اینترنت را در تمامی مناطق آن در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

مدیرعامل SpaceX همچنین اشاره کرد که باتوجه به اینکه این پروژه نخستین عملیات پرتاب خود را تجربه می‌کند ممکن است مشکلاتی به وجود آید. به اعتقاد ماسک حداقل 6 پرتاب 60 ماهواره‌ای دیگر نیاز است تا یک پوشش خفیف اینترنتی را در کره زمین شاهد باشیم و برای پوشش متوسط به 12 پرتاب نیاز خواهد بود. براساس گفته‌های مسئولین اسپیس‌ایکس، در سال جاری میلادی احتمالا دو تا شش پرتاب دیگر در قالب پروژه Starlink قابل انجام خواهد بود که البته به عملکرد نخستین پرتاب و مشکلات احتمالی آن بستگی خواهد داشت.

منبع: theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *