سایر تکنولوژی‌ها

توشیبا و پاناسونیک نیز تامین برخی محصولات برای هواوی را متوقف کردند

توشیبا و پاناسونیک نیز تامین برخی محصولات برای هواوی را متوقف کردند

به نظر می‌رسد اوضاع برای هواوی هر روز بدتر و بدتر می‌شود؛ پس از تحریم‌های گسترده ایالات متحده که از تمام جهات بر روی روابط تجاری این کمپانی چینی با آمریکا تاثیر منفی گذاشته و همکاری‌های این شرکت با  گوگل، مایکروسافت، ARM و کوالکام را به حال تعلیق درآورده است اکنون نوبت به توشیبا و پاناسونیک رسیده تا به این لیست طولانی اضافه شوند.

 دو کمپانی ژاپنی توشیبا و پاناسونیک نیز در سیاست جدید خود تامین برخی از محصولات را به علت تحریم‌های تجاری اعمال شده بر روی هواوی متوقف نمودند. به گفته این دو کمپانی، اقدام اخیر در واقع به عنوان احتیاط انجام شده و ممکن است در آینده تغییراتی ایجاد شود.

توشیبا روز پنجشنبه اعلام کرد که این شرکت ابتدا به طور موقت فروش و ارسال دستگاه‌های الکترونیکی به کمپانی هواوی را متوقف کرده بود. این کمپانی سپس با بررسی این موضوع که تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی را نقض نکند، متوجه شد که باید این اقدام خود را ادامه دهد.

این شرکت ژاپنی به دقت بررسی کرد تا هیچ گونه قطعات یا تکنولوژی‌های آمریکایی را در محصولاتی که به هواوی می‌فروشد به کار نرفته باشند. ایالات متحده کمپانی چینی هواوی را در لیست سیاه مواردی اعلام کرد که شرکت‌های آمریکایی حق تجارت با آنها را نداشته و در صورت انجام این کار با مجازات قانونی شدیدی مواجه خواهند شد.

توشیبا هنوز اعلام نکرده که دقیقا چه محصولاتی را از طریق زیرمجموعه Toshiba Electronic Devices & Storage به Huawei می‌فروشد و حالا دیگر امکان تامین آنها را برای این غول فناوری چینی را ندارد. اما به هر حال تا جایی که می‌دانیم توشیبا تامین هارد دیسک درایوها، نیمه‌رساناهای مستقل و LSI های مربوط به سیستم‌های پردازش اطلاعات با سرعت زیاد را برعهده دارد.

دو شرکت Toshiba و Huawei از سال 2017 در حال توسعه یک پروژه در زمینه اینترنت اشیا هستند اما این همکاری در ماه مارس سال جاری به پایان رسید.

منبع: guru3d

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *