سایر تکنولوژی‌ها

ماسک توضیح می‌دهد چرا یک دوربین درون Model 3 به کار رفته است

Model 3

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا در خصوص اینکه چرا در اتوموبیل Model 3 یک دوربین به کار رفته است شفاف‌سازی نمود. شاید این سوال برای بسیاری از کاربران ایجاد شده باشد که چرا باید یک دوربین در آینه دید عقب یک دوربین مورد استفاده قرار بگیرد. این دوربین می‌تواند در حالت Sentry Mode سودمند باشد. این قابلیت در اتوموبیل‌های تسلا با استفاده از تمامی‌ دوربین‌های به کار رفته در خودرو در واقع مانند یک چشم همه جانبه مراقب است تا هیچ خطری اتوموبیل و سرنشینان آن را تهدید نکند.

در ویدیویی که اخیرا از یک زن در حال سرقت یک اتوموبیل Model 3 منتشر شد می‌توان به خوبی مزایای این قابلیت را مشاهده کرد. اما به گفته ماسک دوربینی که درون اتوموبیل به کار رفته در واقع برای مواقعی کاربرد دارد که این ماشین به عنوان یک تاکسی خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

توضیحات ماسک در واقع واکنشی به یک توییت بود که نگرانی‌هایی را در باب حریم خصوصی و چرایی استفاده از یک دوربین درون کابین خودرو ایجاد کرد. وی در این زمینه توضیح داد که وقتی رقابت خود را با سرویس‌هایی مانند Uber/Lyft آغاز کنیم و مردم این اجازه را داشته باشند تا با استفاده از اتوموبیل خود کسب درآمد کنند این امکان را به آنها خواهیم داد تا با بررسی دوربین‌ها ببینند اتوموبیلی که به صورت خودران در حال رانندگی بوده و درآمدی را عایدشان می‌کند چه وضعیتی داشته و آیا مزاحمتی برای آن ایجاد می‌شود یا خیر.

وی همچنین افزود سخت‌افزار مورد نیاز برای این قابلیت‌ها هم اکنون تولید شده و تنها کمی کار در بخش نرم افزاری باقی مانده و پس از آن می‌توان برای دریافت مجوزهای لازم اقدام نمود. ماسک پیش‌تر پیش‌بینی کرده بود که این قابلیت تا پایان سال 2019 آماده بهره‌برداری خواهد بود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *