سایر تکنولوژی‌ها

کوالکام از پردازنده Snapdragon 865 رونمایی کرد

کوالکام از پردازنده Snapdragon 865 رونمایی کرد

کمپانی کوالکام از پلتفرم موبایل نسل پنجم جدید خود تحت عنوان Snapdragon 865 رونمایی کرد. این پلتفرم جدید از پیشرفته‌ترین مودم نسل پنجم جهان بهره برده و عملکرد پردازشی و ارتباطی فوق‌العاده‌ای را در گوشی‌های هوشمند نسل جدید ارائه خواهد داد.

مودم جدید Snapdragon X55 که در این پلتفرم به کار رفته حداکثر از سرعت بالای 7.5 گیگابیت بر ثانیه‌ای پشتیبانی نموده که به مراتب بالاتر از سریع‌ترین ارتباطات سیمی و بی‌سیم فعلی در جهان است. موتور هوش مصنوعی جدید و نسل پنجم کوالکام به همراه Sensing Hub نیز در این پلتفرم به کار رفته‌اند تا سطح جدیدی از هوشمندی و توانمندی‌های شخصی‌سازی به کاربران ارائه شود.

پردازنده Snapdragon 865 از پردازشگر سیگنال تصویر بسیار سریع  Spectra 480 بهره برده و به همین دلیل کاربران به امکانات جدیدی در بخش عکاسی و فیلمبرداری دسترسی خواهند داشت. علاوه بر این، گیمرها نیز به لطف ویژگی‌های اختصاصی Snapdragon Elite Gaming می‌توانند تجربه گرافیکی در سطح کنسول و دسکتاپ را در گوشی‌های هوشمند جدید داشته باشند.

هسته‌های پردازشی قدرتمند و جدید Kryo 585 از نظر عملکرد 25 درصد نسبت به نسل قبل بهبود یافته و تراشه گرافیکی Adreno 650 کوالکام نیز 25 درصد کارایی بهتر را ارائه می‌دهد. معماری جدید به کار رفته در چیپست جدید کوالکام به گونه‌ای است که قدرت پردازشی تضمین شده‌ای را در اختیار دستگاه‌های پرچمدار نسل جدید قرار خواهد داد.

به لطف تکنولوژی‌های انحصاری  Snapdragon 865 نظیر 5G PowerSave ،Smart Transmit و Signal Boost نه تنها کاربران سطح جدیدی از سرعت تبادل اطلاعات به صورت آنلاین را تجربه می‌کنند بلکه مصرف باتری نیز نسبت به نسل‌های قبل بهبود خواهد داشت. سیستم ارتباط موبایل FastConnect 6800 عملکرد Wi-Fi 6 و انتقال صدا از طریق بلوتوث را در اسنپدراگون 865 به طور محسوسی ارتقا داده است. دستگاه‌های نسل جدید مبتنی بر پلتفرم اسنپدراگون 865 احتمالا در سه‌ماهه نخست سال آینده میلادی به بازار عرضه خواهند شد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *