سایر تکنولوژی‌ها

Oppo حق اختراع جدیدی برای شارژ بی‌سیم با توان بالای 15 وات را ثبت کرد

شارژ بی‌سیم

وقتی صحبت از گوشی‌های هوشمند پرچمدار و سطح بالای اندرویدی می‌شود معمولا خیلی سریع به یاد سامسونگ یا گوگل می‌افتید تا برندی مانند Oppo. بدون شک گوشی Find X که اخیرا توسط این کمپانی عرضه شده زیباست اما متاسفانه برخی از ویژگی‌های مهم نظیر قابلیت شارژ بی‌سیم در آن وجود ندارد که برای برخی از کاربران بسیار مهم تلقی می‌شود.

براساس گزارشی که وب‌سایت Mysmartprice به تازگی منتشر کرده، کمپانی Oppo پتنت یا حق اختراع جدیدی را به ثبت رسانده که حاکی از تلاش این شرکت به منظور توسعه سیستم شارژ بی‌سیم جدیدی برای گوشی‌های هوشمند آینده‌اش است.

در این پتنت می‌توان اطلاعاتی در خصوص نحوه کار سیستم شارژ بی‌سیم مذکور را مشاهده کرد. براین اساس می‌توان دریافت که این سیستم از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند. سیستم جدید Oppo احتمالا از هر سیستم شارژ بی‌سیمی که تا به این لحظه در بازار وجود دارد سریع‌تر خواهد بود. برای مثال تکنولوژی Qi 2.0 که در حال حاضر یکی از نمونه‌های بسیار سریع در زمینه شارژ بی‌سیم محسوب می‌شود قادر است با توان 10 وات باتری گوشی‌های هوشمند جدید را شارژ نماید.

شارژ بی‌سیمسیستم شارژ بی‌سیم جدید اوپو از دو مسیر ارتباطی بین مدار شارژ گوشی هوشمند و پایه شارژ بی‌سیم به منظور فعال‌سازی حالت شارژ بسیار سریع استفاده می‌کند. انتظار می‌رود شارژر مذکور سال آینده میلادی به همراه یکی از گوشی‌های هوشمند پرچمدار اوپو معرفی شود.

سیستم شارژ بی‌سیم سریع اوپو از واتیج بالایی معادل 15 وات بهره خواهد برد، اما متاسفانه این کمپانی هنوز اطلاعاتی در خصوص حداکثر واتیج ممکن در این سیستم جدید منتشر نکرده است. در حال حاضر حتی شارژرهای بی‌سیم اپل و سامسونگ نیز نهایتا با توان 7.5 وات عمل شارژ باتری را انجام می‌دهند. اگر سیستم جدید اوپو به مرحله تولید برسد بدون شک فاصله رقابتی خوبی را برای این شرکت به همراه خواهد شد.

منبع: wccftech

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *