واقعیت مجازی

هدست Oculus Rift S با قیمت 399 دلار عرضه می‌شود

Oculus Rift S

اگر به خاطر داشته باشید اخیرا گزارشاتی منتشر شدند که حاکی از تلاش کمپانی Oculus برای عرضه یک هدست واقعیت مجازی جدید بودند. خب خبر خوب اینکه این اتفاق امروز افتاد و این کمپانی محبوب که تحت تملک فیسبوک قرار دارد امروز از هدست جدید خود تحت عنوان Oculus Rift S رونمایی کرد. این هدست در جریان کنفرانس توسعه دهندگان بازی یا GDC معرفی شد و قرار است بهار امسال با قیمت 399 دلاری روانه بازار شود.

همان طور که می‌دانید هدست قبلی Oculus در هنگام عرضه با قیمت 349 دلاری ارائه شد که این یعنی این بار شاهد افرایش قیمت 50 دلاری در مدل جدید Oculus Rift S هستیم. البته بدون شک چند بهبود نیز در مدل جدید صورت گرفته که ممکن است این افزایش قیمت را توجیه کند.

برخی از این تغییرات شامل افزایش رزولوشن هدست و همچنین به کارگیری یک سیستم صوتی یکپارچه که نمونه آن را در مدل Quest دیده‌ایم می‌باشد. پنل‌های OLED به کار رفته در مدل Oculus Rift S نیز وضوح تصویری معادل 1280 در 1440 پیکسل را ارائه داده اما نرخ تازه سازی تصویر از 90 هرتز در مدل قبلی این بار به 80 هرتز کاهش یافته است.

براساس گزارشات منتشر شده، میدان دید در هدست جدید اوکلوس نسبت به مدل قبلی اندکی افزایش یافته است. مشابه مدل Oculus Quest، هدست جدید اوکلوس نیز به صورت پیش فرض همراه با کنترلرهای لمسی عرضه خواهد شد. این سیستم پنج دوربین ردیاب را شامل می‌شود که کاربران می‌توانند بدون نیاز به درآوردن هدست، محیط واقعی پیرامون خود را از طریق قابلیتی تحت عنوان +Passthrough مشاهده کنند.

به گفته اوکلوس، آنها با همکاری لنوو هدست جدیدشان را طراحی کرده‌اند که علاوه بر بهبود راحتی هنگام استفاده، از ورود نور جلوگیری نموده و همچنین توزیع وزن بهتری را نیز ارائه می‌دهد. مانند همیشه برای استفاده از این هدست واقعیت مجازی به یک کامپیوتر با قدرت سخت افزاری مناسب نیاز خواهید داشت.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *