واقعیت مجازی

هدست واقعیت مجازی VR جدید سامسونگ با پشتیبانی از بلوتوث به زودی عرضه می‌شود

هدست VR

واقعیت مجازی و تجهیزات مرتبط با آن روز به روز در حال پیشرفت بوده و شرکت‌های مختلفی سعی دارند تا در این بازار نوپا سهم بیشتری را برای خودشان فراهم کنند. سامسونگ یکی از تولیدکنندگانی بود که از همان آغاز تلاش داشت تا با عرضه هدست‌های واقعیت مجازی یا به طور اختصار VR توجه کاربران را به این فناوری جدید جلب کند.

براساس شایعات منتشر شده در چند وقت اخیر بنظر می‌رسد این تولیدکننده کره‌ای قصد دارد هدست واقعیت مجازی VR جدید خود را که احتمالا +HMD Odyssey نام خواهد داشت، به زودی روانه بازار نماید. برای نخستین بار اطلاعات این هدست واقعیت مجازی در دیتابیس FCC منتشر شد که شامل مشخصات و ویژگی‌های اصلی و مهم این محصول می‌شود.

سامسونگ قصد دارد این محصول را به عنوان جانشینی مناسب برای هدست HMD Odyssey که سال گذشته عرضه شد، معرفی نماید. در این صورت می‌توان گفت در آینده‌ای نزدیک باید منتظر دومین هدست VR کاملا مستقل و مجهز به پردازشگر داخلی از سوی این کمپانی باشیم.

هدست VR

اگرچه در شایعات قبلی اطلاعات زیادی در خصوص این هدست واقعیت مجازی منتشر شده بود و تقریبا هر آنچه که کنجکاو بودیم بدانیم را در اختیارمان قرار داد، اما در گزارش اخیر بنظر می‌رسد به جزییات جدیدی دست پیدا کرده‌ایم. این دستگاه در وب‌سایت مرتبط با گواهینامه بلوتوث مشاهده شده و این یعنی قابلیت بلوتوث نیز در لیست ویژگی‌های +HMD Odyssey حضور خواهد داشت.

در این سند منتشر شده جزییات زیادی وجود ندارد اما به هر حال می‌توان متوجه شد که دو محصول با شماره‌ مدل‌های نسبتا مشابه XE800ZBA و XQ800ZBA فرآیند دریافت گواهینامه را طی کرده‌اند. اگرچه مدل نخست را در وب‌سایت FCC نیز دیده‌ایم اما مدل دوم هنوز مانند یک راز باقی مانده است. شاید کره‌ای‌ها قصد دارند این بار دو نسخه از هدست واقعیت مجازی را به بازار ارائه دهند. قابلیت بلوتوث به معنی این است که کاربر به راحتی می‌تواند یک گیم‌پد یا کنترلر را به صورت مستقیم با هدست خود Pair کند.

به هر حال باتوجه به اطلاعات منتشر شده و دریافت گواهینامه FCC و بلوتوث، به نظر می‌رسد زمان عرضه یا حداقل معرفی رسمی هدست واقعیت مجازی جدید سامسونگ بسیار نزدیک است؛ شاید در نمایشگاه IFA Berlin 2018، کسی چه می‌داند!

 

منبع: gsmarena

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *