دسته‌بندی نشده

کامپیوتکس 2019: ام‌اس‌آی از مانیتور گیمینگ Optix MPG341CQR رونمایی کرد

کامپیوتکس 2019: ام‌اس‌آی از مانیتور گیمینگ Optix MPG341CQR رونمایی کرد

همان طور که می‌دانید اکنون بسیاری از گوشی‌های هوشمند و یا حتی لپ‌تاپ‌های ویندوزی قادرند با استفاده از دوربین و تشخیص چهره، سیستم را آنلاک کنند. اما MSI در مراسم پیش از آغاز رسمی نمایشگاه کامپیوتکس 2019 مانیتور گیمینگ جدیدش تحت عنوان Optix MPG341CQR را معرفی کرده که می‌توانید با استفاده از ماگ روی میز خود به تنظیمات دلخواه صفحه نمایش دست پیدا کنید.

کمپانی ام‌اس‌آی نخستین بار این مانیتور گیمینگ را در نمایشگاه CES که ماه ژانویه در شهر تایپه برگزار شد معرفی کرده بود. این تولیدکننده تایوانی قرار است این مانیتور را در سه ماهه سوم سال میلادی جاری با قیمت 799 دلار روانه بازار کند.

مانیتور Optix MPG341CQR از یک پنل 34 اینچی فوق عریض با وضوح تصویر QHD (3440 در 1440 پیکسل) و نسبت تصویر 21:9 بهره می‌برد. پنل خمیده VA این مانیتور گیمینگ از پوشش ضدانعکاس و ضریب 1800R برخوردار بوده و زمان پاسخگویی آن تنها 1 میلی‌ثانیه است.

در حاشیه پایینی این مانیتور یک دوربین قرار گرفته که باعث شده ام‌اس‌آی از این محصول به عنوان یک مانیتور گیمینگ هوشمند یا AI نام ببرد. البته این سیستم تفاوت خاصی با ویندوز هِلو نداشته و با استفاده از قابلیت تشخیص چهره کاربر می‌تواند به تنظیماتی که از پیش در پروفایل خود ذخیره کرده دسترسی پیدا کند.

نرخ کنتراست 3000:1، پشتیبانی 84 درصدی از محدوده رنگی DCI-P3 و 105 درصدی از محدوده sRGB، حداکثر روشنایی 400 نیت با پشتیبانی از فناوری DisplayHDR 400 از جمله ویژگی‌های مهم مانیتور Optix MPG341CQR ام‌اس‌آی به حساب می‌آیند. این مانیتور گیمینگ همچنین از یک قابلیت مهم و کاربردی تحت عنوان Night Vision نیز بهره می‌برد که تاثیر محسوسی بر روی نمایش رنگ‌های می‌گذارد.

در این قابلیت مانیتور به صورت خودکار نقاط تاریک تصویر را شناسایی کرده و بدون اینکه بخش‌های روشن دارای نوردهی بیش از اندازه شوند، قسمت‌های تاریک را کمی روشن‌تر به نمایش می‌گذارد.

این مانیتور گیمینگ از دو پورت HDMI 2.0، دو پورت USB 3.2 Gen1 Type-A، پورت USB 3.2 Gen1 Type-B، جک هدفون و میکروفن نیز بهره می‌برد.

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *