نماد سایت فروشگاه آنلاین جیبانو

معرفی مینی‌ کامپیوترهای جدید AMD برای رقابت جدی با محصولات اینتل

معرفی مینی‌ کامپیوترهای جدید AMD برای رقابت جدی با محصولات اینتل

کمپانی AMD با عرضه مینی کامپیوترهای جدید مبتنی بر پردازنده‌های توکار رایزن V1000 و R1000 به جنگ اینتل می‌رود. شرکای تجاری مختلفی مانند ازراک، EEPD، OnLogic و Simply NUC در حال حاضر مینی کامپیوترهای خود را با استفاده از این پردازنده‌ها طراحی کرده و آماده عرضه به بازار هستند.

از زمانی که AMD محصولات سری Ryzen Embedded را معرفی کرد شاهد به کارگیری آنها در دستگاه‌هایی شامل کنسول‌های بازی دستی مانند (Smach Z) و سایر دستگاه‌هایی با عملکرد بالا و مصرف انرژی پایین بودیم. اما زمانی که این کمپانی سیستم‌روی‌چیپ R1000 را در ماه آپریل معرفی کرد، به شرکای تجاری خود گفت که این بار انعطاف‌پذیری بیشتری برای طراحی محصولات دلخواهشان وجود خواهد داشت. حالا شاهد این هستیم که AMD به این وعده خود جامه عمل پوشانده است.

مینی کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های توکار رایزن این کمپانی از یک رویکرد نرم‌افزاری باز ROCm و OpenCL بهره برده و به همین دلیل این پلتفرم‌ها برای استفاده در دید ماشین، تشخیص اشیا، تشخیص لبه و تحلیل گزینه‌های بسیار خوبی هستند.

شرکای تجاری AMD با استفاده از سیستم‌روی‌چیپ V1000 می‌توانند هسته‌های پردازشی Zen و پردازشگرهای گرافیکی Vega را به صورت توأم بر روی یک تراشه ارائه دهند. ساختار این سیستم‌روی‌چیپ امکان استفاده از حداکثر چهار هسته/هشت رشته پردازشی و 11 واحد پردازش گرافیکی را به طراحان می‌دهد. توان پردازشی این سیستم‌روی‌چیپ حداکثر 3.6TFLOPS بوده و توان مصرفی نیز از 12 الی 54 وات قابل ارائه خواهد بود. سیستم‌روی‌چیپ R1000 نیز امکان طراحی پکیج‌هایی با توان مصرفی 15 الی 25 واتی را به سازنده می‌دهد.

مینی کامپیوترهای جدید AMD با بهره‌گیری از توانمندی‌های پردازنده Zen و تراشه گرافیکی Vega در قالب یک سیستم‌روی‌چیپ یکپارچه، عملکرد پردازشی فوق‌العاده مناسبی را برای نیازمندی‌های مدرن در حوزه‌های مختلفی نظیر صنعت، رسانه و سازمان‌ها ارائه می‌دهد. این محصولات قابلیت استفاده به عنوان قلب تپنده سیستم‌های چند مانیتوره با وضوح بالای 4K را داشته و از دوره پشتیبانی محصول بسیار خوبی توسط کمپانی‌های تولید کننده بهره می‌برند.

منبع: techpowerup

خروج از نسخه موبایل