نماد سایت فروشگاه آنلاین جیبانو

کمپانی Dell اینتل را مسئول کاهش فروش محصولات خود می‌داند

کمپانی Dell اینتل را مسئول کاهش فروش محصولات خود می‌داند

کمپانی Dell از جمله فعالان برتر موجود در صنعت طراحی و توسعه کامپیوترهای رومیزی در گزارش سه ماهه (یک چهارم جاری) خود کمپانی اینتل را مسئول کاهش درآمدهای پیش‌بینی شده در سال 2019 میلادی دانسته است. آقای جفری کلارک، مدیر عامل اجرایی کمپانی Dell در این باره گفته است:

“مشکل کمبود پردازنده‌های کمپانی اینتل به‌صورت یک چهارم به یک چهارم بدتر شده است که تأثیر این موضوع در کاهش فروش و ارسال محصولات و رایانه‌های شخصی رده تجاری و پیشرفته ما در نیمه چهارم سال جاری میلادی قابل مشاهده و محرز شده است.”

کمبود سی‌پی‌یوهای کمپانی اینتل از افزایش تقاضا نسبت به عرضه نشات گرفته و علت آن به فعالیت کارخانجات تولیدی اینتل با ظرفیت کمتر مرتبط نمی‌باشد. حقیقت امر آن است که کمپانی اینتل به‌منظور افزایش عرضه و رفع مشکلات عمده موجود در بازار پردازنده‌های کامپیوتری مبلغی بالغ بر 1 میلیارد دلار را در مقاوم‌سازی کارخانه‌های تولیدی لیتوگرافی 14 نانومتری خود سرمایه‌گذاری کرده است، اما این میزان همچنان پاسخ‌گوی نیاز شدید بازار نمی‌باشد. کمپانی اینتل در حال حاضر علاوه بر لیتوگرافی 14 نانومتری، منابع گسترده‌ای را جهت توسعه و تولید انبوه فناوری ساخت 10 نانومتر خود نیز اختصاص داده و در حال پیش بردن فرآیندها به‌صورت موازی با یکدیگر می‌باشد.

همان‌طور که می‌دانیم، کمپانی اینتل هنوز پردازشگرهای مبتنی بر فناوری ساخت 10 نانومتر خود را برای سیستم‌های رده دسکتاپ و HEDT عرضه نکرده و بر طبق اخبار تاکنون منتشر شده در حال آماده‌سازی نسل دیگری از پردازنده‌های کامپیوتری بر مبنای لیتوگرافی 14 نانومتر و اسم رمز “Comet Lake” می‌باشد. لیتوگرافی فوق در قالب سی‌پی‌یوهای گوناگونی برای دستگاه‌های قابل حمل و فشرده روانه بازار شده است، اما پردازنده‌های 10 نانومتر “Ice Lake” در حال حاضر فقط بازار سیستم‌های کم مصرف و دستگاه‌های فوق باریک را هدف قرار داده‌اند. نظر شما چیست؟ آیا کمبود توان اینتل جهت پاسخ‌گویی به نیاز گسترده بازار در کاهش اعتبار این کمپانی و روی آوردن مشتریان و مصرف‌کنندگان به محصولات رقیب تأثیرگذار است؟

منبع: TechPowerUP

خروج از نسخه موبایل