سخت‌افزار

معرفی ذخیره‌ساز‌های گیمینگ WD_BLACK وسترن دیجیتال

معرفی دیسک‌های سخت سری WD_BLACK وسترن دیجیتال

کمپانی وسترن دیجیتال در تازه‌ترین اقدام خود خط تولید ویژه و منعطفی از دستگاه‌های ذخیره‌ساز سری WD_BLACK را به‌صورت رسمی معرفی کرد. کمپانی فوق قصد دارد تا با عرضه نهایی محصولات جدید خود در برند اشاره شده، بازار دستگاه‌های گیمینگ، از جمله رایانه‌های شخصی و کنسول‌های بازی را تحت پوشش درآورد. برند WD_BLACK در حالت کلی نسخه‌ای مشتق شده از خط تولید دیسک‌های سخت اینترنال سری Cavier Black به شمار رفته و بهبودهای فراتری را در قالب پشتیبانی از ویژگی‌‎های فراتر فراهم آورده‌اند. تولد برند مذکور در ابتدا با عرضه حافظه جامد SN750 M.2 به‌نوعی شروع شده و اکنون گسترش آن با عرضه محصولات دیگری از جمله هارد دیسک قابل حمل P10، هارد دیسک اکسترنال D10، حافظه جامد قابل حمل P50 و نسخه‌های کنسولی (ایکس‌باکس وان) محصولات P10 و D10 در حال گسترش می‌باشد.

محصول WD_BLACK P10 در حالت کلی یک دیسک سخت قابل حمل جیبی به شمار می‌رود که قادر است تا میزان انرژی مورد نیاز و فرآیند انتقال اطلاعات را از طریق یک پورت USB 3.1 به انجام رساند. درایو فوق در تنوع حجمی دو، چهار و پنج ترابایت به بازار عرضه شده و قدرت انتخاب ویژه‌ای را برای علاقه‌مندان به ارمغان آورده است. لوگوی ایکس‌باکس وان بر روی نسخه کنسولی دیسک سخت هک شده و علاوه بر ویژگی‌های فوق، اشتراک دو ماهه Xbox Game Pass Ultimate را نیز در اختیار خریداران خود قرار می‌دهد.

دیسک سخت WD_BLACK D10 به‌عنوان یک ذخیره‌ساز آداپتوری بر روی میز قرار گرفته و به تأمین توان خود از طریق یک کابل جداگانه می‌پردازد. علاوه بر آن دسترسی به پورت‌های USB Type A در ساختار بیرونی آن جهت شارژ نمودن تجهیزات جانبی بیسیم به‌عنوان یک ویژگی کاربردی در دسترس همگان قرار گرفته است. این نسخه از درایو تنها در ظرفیت هشت ترابایت به بازار عرضه می‌شود، اما مدل کنسولی آن با گنجایش 12 ترابایت، به همراه سه ماه اشتراک سرویس Xbox Game Pass Ultimate در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

در انتها محصول WD_BLACK P50 نیز با پنهان ساختن یک درایو جامد NVMe در ساختار خود قادر است تا سرعت انتقال متوالی اطلاعات در محدوده 2000 مگابایت بر ثانیه را از طریق یک رابط USB 3.2 Gen 2×2 (پهنای باند 20 گیگابیت بر ثانیه) به ارمغان آورد. تنوع ظرفیتی دیسک سخت مورد بحث 500 گیگابایت، یک و دو ترابایت می‌باشد.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *