سخت‌افزار

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

کمپانی سامسونگ با کهکشان بی‌انتهای خود باری دیگر بازگشته و طیف متنوعی از دستگاه‌های گوناگون را در حوزه تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت در اختیار کاربران و مصرف‌کنندگان قرار داده است. کیفیت ساخت پریمیوم و فوق‌العاده، کیفیت بالای دوربین، پشتیبانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ویژه و … توصیف‌کننده محصولات این نسل از کهکشان بی‌کران سامسونگ می‌باشند که خلاقیت و نوآوری در جای‌جای آن‌ها به چشم خورده و قابل ستایش می‌باشند.

گوشی‌های موبایل سری Galaxy S22؛ جلوه قدرت، جذابیت، نوآوری و تکنولوژی‌های روز دنیا

شکل ظاهری اسمارت‌فون‌های Galaxy S22 و Galaxy S22 Plus بسیار به جایگزین‌های نسل پیشین خود، یعنی S21 شباهت دارند، اما تفاوت‌هایی کوچک برای تمایز بین دو نسل در طراحی لحاظ گردیده‌اند. در سمت مقابل پرچم‌دار این سری، یعنی Galaxy S22 Ultra ظاهری کاملاً متفاوت در قسمت جلویی و پشتی را با خود به ارمغان آورده است. هر سه مدل به پشتیبانی از حسگر اثرانگشت پنهان در صفحه نمایشگر پرداخته و سازگاری با استاندارد IP68 را نیز به ارمغان آورده‌اند. محافظت از صفحه نمایشگر بر عهده شیشه Corning Gorilla Glass Victus Plus گذاشته شده و در تنوع رنگی متنوع مشکی فانتوم، سفید فانتوم، سبز طلایی و سفید طلایی روانه بازار شده‌اند تا پاسخ‌گویی به سلیقه‌های مختلف انجام پذیرد.

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

گوشی‌های موبایل Galaxy S22 و Galaxy S22 Plus به میزبانی صفحه نمایش یکسان، اما متفاوت در اندازه پرداخته‌اند. هر دو اسمارت‌فون از وضوح تصویر فول اچ‌دی، حداکثر فرکانس 120 و حداقل 10 هرتز و نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتز برخوردارند، اما مدل پلاس با افزایش 0.5 اینچی صفحه نمایشگر اندازه 6.6 اینچ (در مقایسه با 6.1 اینچ) را به خود اختصاص داده است. پرچم‌دار نسل کنونی که پسوند اولترا را یدک می‌کشد اندازه صفحه نمایشگر را به 6.8 اینچ به همراه قلم هوشمند ارتقا داده و حداکثر نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را حفظ کرده است، اما حداقل مقدار را برای صرفه‌جویی در انرژی مصرفی و طول عمر باتری به 1 هرتز کاهش داده است که در نوع خود بسیار منحصر به فرد می‌باشد. علاوه بر آن رزولوشن نیز از FHD به +QHD ارتقا پیدا کرده است تا جزئیات بیشتری در گیمینگ و یا تماشای فیلم‌های ویدئویی به نمایش درآیند. هر سه دستگاه به فناوری Vision Booster کمپانی سامسونگ مجهز شده‌اند تا تنظیم خودکار رنگ برای مشاهده بهتر صفحه در محیط‌های نوری گوناگون مهیا باشد. حداکثر روشنایی مدل‌های پلاس و اولترا برابر با 1750 نیت اعلام شده است، در حالی که این مقدار در مدل معمولی به 1300 نیت کاهش پیدا کرده است.

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

مهم نیست که قصد انتخاب تلفن‌های همراه هوشمند S22 یا S22 Plus را داشته باشید، پیکربندی دوربین شامل سنسور اصلی 50 مگا پیکسلی، سنسور فوق عریض 12 مگا پیکسلی، سنسور تله فوتو 10 مگا پیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال سه برابری و دوربین سلفی 10 مگا پیکسلی در بین آن‌ها یکسان می‌باشند، اما این پیکربندی در مورد دستگاه S22 Ultra با کمی تغییر همراه شده است. دوربین اصلی اکنون از یک حسگر 108 مگا پیکسلی پشتیبانی کرده و دو سنسور تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکیال سه و ده برابری در طراحی آن پیاده‌سازی شده‌اند. دوربین سلفی نیز در این بین بهبود یافته و وضوح تصویر آن به 40 مگا پیکسل افزایش یافته است. پشتیبانی از قابلیت نرم‌افزاری Nightography جهت بهبود کیفیت عکس‌برداری در شب هنگام از جمله دیگر قابلیت‌های این سری به شمار می‌رود.

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

اسمارت‌فون‌های سری S22 کمپانی سامسونگ به یک چیپست 4 نانومتری مجهز شده‌اند، اما با توجه به ریجن و منطقه مربوطه، نوع و سازنده آن متفاوت می‌باشد. کاربران کشورهای آمریکایی دستگاهی مجهز به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 را دریافت خواهند کرد، در حالی که دستگاه‌های ارسالی برای مصرف‌کنندگان خارج از این کشور به چیپست Exynos 2200 سامسونگ مجهز می‌باشند. صرفه نظر از چیپست، گوشی‌های موبایل S22 و S22 Plus به هشت گیگابایت حافظه اصلی و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند. در سمت مقابل گلکسی/کهکشان S22 Ultra از تنوع بالاتری برخوردار بوده و در نسخه‌های هشت یا دوازده گیگابایت حافظه اصلی و 128، 256، 512 گیگابایتی و یا 1 ترابایتی حافظه داخلی در قفسه فروشگاه در دسترس قرار گرفته است.

تبلت‌های سری Galaxy Tab S8؛ بلندپروازی در صفحه نمایشگر و تحقق چشم‌نواز آن

کهکشان کمپانی سامسونگ در حوزه تبلت‌ها نیز حرف‌های بسیاری را برای گفتن داشته و با نسل Galaxy Tab S8 بهبودهای قابل قبولی را به ارمغان آورده‌ است تا ارتقا را توجیه‌پذیر نمایند. طراحی تبلت‌های نسل جدید از شباهت‌های تنگاتنگی با محصولات نسل قبل، یعنی Tab S7 برخوردار می‌باشد. کیفیت صفحه نمایشگر، طول عمر باتری، پشتیبانی از قلم هوشمند و دیگر مشخصات فنی بسیار به یکدیگر نزدیک می‌باشند، اما بهبودهای انجام پذیرفته در بخش چیپست، حافظه اصلی، دوربین و سرعت اتصال بیسیم وای فای قابل لمس هستند.

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

در این نسل از کهکشان تاکنون شاهد سه تبلت تحت عناوین Tab S8 ،Tab S8 Plus و Tab S8 ultra می‌باشیم که هر سه به چیپست Snapdragon 8 Gen 1 مجهز شده‌اند. مدل پایه‌ای نسل، یعنی S8 به یک صفحه نمایشگر 11 اینچی با وضوح تصویر 2560×1600 و فرکانس 120 هرتز مجهز شده است، اما مدل پلاس این اندازه را به 12.4 اینچ و رزولوشن 2800×1752 افزایش داده و به یک پنل Super-AMOLED نیز تجهیز گشته است. مدل اولترا که پسوند پرچم‌دار را یدک می‌کشد از بالاترین انعطاف‌پذیری در اندازه 14.6 اینچی و وضوح تصویر 2960×1848 بهره برده و در تنوع ظرفیتی هشت، دوازده و شانزده گیگابایت حافظه اصلی طراحی و توسعه پیدا کرده است (دو مدل دیگر فقط به هشت گیگابایت حافظه رم تجهز شده‌اند). در بخش حافظه اصلی شاهد 128 و 256 گیگابایت گنجایش می‌باشیم که در مدل اولترا انتخاب سوم با 512 گیگابایت حجم نیز در دسترس قرار گرفته است. یکی از نکات جالب توجه در مورد تبلت S8 Ultra کیفیت 4K دوربین سلفی آن می‌باشد که به‌نوعی بی‌سابقه در تاریخ دستگاه‌های تبلت تلقی می‌شود. هر سه مدل به پشتیبانی از قلم هوشمند S Pen پرداخته‌اند، اما مدل‌های پلاس و اولترا در این بخش نیز در مقایسه با نسخه پایه بهبود پیدا کرده و با پشتیبانی از الگوریتم پیش‌بین، میزان تأخیر را با کاهش قابل توجهی از 9 به 2.8 میلی‌ثانیه تحلیل داده‌اند تا سرعت و لذت نوشتن با بهبود قابل توجهی همراه شود.

گسترش پهنای کهکشان سامسونگ با کهکشانی‌های جدید و تازه‌نفس 2022

دیدگاهتان را بنویسید