مطابق با جدیدترین گزارش منتشر شده از جانب رسانه Coreteks، فناوری FidelityFX Super Resolution یا به اختصار FSR کمپانی ایامدی، تکنولوژی رقیب تکنیک DLSS انویدیا ممکن است در ماه آینده (ژوئن سال جاری میلادی) بهصورت رسمی عرضه شده و در دسترس گیمرها قرار گیرد. گزارش منتشره ادعا کرده است که این فناوری هماکنون در مرحله پیشرفتهای از توسعه قرار داشته و علاوه بر اینکه در دسترس توسعهدهندگان بازیهای رایانهای قرار گرفته است، از مزیتهای بهخصوصی در مقایسه با تکنولوژی رقیب نیز برخوردار میباشد. برای شروع عدم نیاز به آموزش یک شبکه عصبی Generative Adversarial Network (بهاختصار GAN) برای پیادهسازی و اعمال آن و وابستگی به دادههای حقیقی به عنوان یکی از بزرگترین مزیتهای موجود قابل اشاره است.
فناوری FidelityFX Super Resolution کمپانی ایامدی در حالت کلی یک تابع بالابرنده (Upscaler) الگوریتمیک با وابستگی بسیار پایین به سربارهای پردازشی (برخلاف توابع بالابرنده MadVR که نسبت به استفاده از آنها عادت کردهایم) به شمار میرود که درزمینهٔ بهبود کارایی بازیهای رایانهای با کاهش حداقلی در کیفیت بصری و یا حتی افزایش آن مورد استفاده قرار میگیرد. این فناوری در مراحل ابتدایی در پایپلاین یا به عبارتی دیگر مسیرهای پردازشی کارت گرافیک پیادهسازی شده است. البته فناوری مورد بحث با وجود ویژگیهای خود در نظر برخی از ضعف بزرگی برخوردار بوده و آن سازگاری با کارتهای گرافیک رقیب، یعنی انویدیا میباشد! برخلاف تکنولوژی DLSS که فقط توسط پردازشگرهای گرافیکی انویدیا قابل پردازشی و ترسیم است. این موضوع بدان معنی است که توسعهدهندگانی که در حال تعبیهسازی این فناوری در عناوین خود میباشند در حال رساندن سود به هر دو کمپانی انویدیا و ایامدی هستند.
منبع: TechPowerUP