سخت‌افزار

توان مصرفی پردازنده Core i9-9900KS برابر با 127 وات است!

توان مصرفی پردازنده Core i9-9900KS برابر با 127 وات است!

همان‌طور که در اخبار گذشته اشاره شده بود، کمپانی اینتل در نظر دارد تا پردازنده منحصر به فردی تحت عنوان Core i9-9900KS با قابلیت دستیابی به فرکانس 5 گیگاهرتز در سرتاسر هسته‌های فیزیکی را در آینده روانه بازار نماید. سی‌پی‌یو اشاره شده در نوع خود تراشه قدرتمندی به شمار رفته و پتانسیل به ارمغان آورده شده توسط آن در سناریوهای بسیاری قابل اعمال می‌باشد.

پردازنده Core i9-9900KS با برخورداری از تعداد 8 هسته فیزیکی و 16 رشته پردازشی، به همراه فرکانس بوست 5.5 گیگاهرتز در سرتاسر هسته‌های فیزیکی آن بدون شک در هنگام عرضه برای مدت زمانی عنوان قدرتمندترین پردازنده موجود در حوزه بازی‌های رایانه‌ای را از آن خود می‌کند، اما تحقق این موضوع به‌سادگی امکان‌پذیر نبوده و بهبود فرکانس بوست در قالب هشت هسته فیزیکی و افزایش میزان انرژی مصرفی از جمله تمهیدات اندیشیده شده توسط کمپانی اینتل محسوب می‌شوند. سی‌پی‌یو مورد بحث اگرچه در نوع خود تراشه منحصر به فرد به شمار می‌رود، اما سؤال مهم آن است که این پردازشگر چه مدت قادر است تا فرکانس 5.0 گیگاهرتز خود را در حالت بوست حفظ کرده و منجر به بروز ناپایداری برای سیستم نشود؟ بر طبق به‌روزرسانی بایوس منتشره شده توسط کمپانی ایسوس، پردازنده مورد بحث به 127 وات انرژی جهت فعالیت نیازمند بوده و این میزان برای یک تراشه هشت هسته‌ای رقم بسیار بزرگی محسوب شده و بدون شک نیازمند سیستم خنک‌کننده قدرتمند و ویژه‌ای برای دفع صحیح مقدار حرارت تولیدی می‌باشد.

توان مصرفی پردازنده Core i9-9900KS برابر با 127 وات است!

هنوز مشخص نیست که میزان انرژی مصرفی اعلام شده در حالت فرکانس مرجع بوده و یا سرعت کلاک بوست پردازنده را نیز تحت پوشش در آورده است. در صورتی که مورد اول صحیح باشد، پردازشگر Core i9-9900KS هنگام  قرارگیری تحت سربارهای پردازشی شدید و دستیابی به فرکانس بوست خود بدون شک توان بیشتری را نیازمند می‌باشد. نظر شما چیست؟ آیا این پردازنده می‌تواند به عنوان یک تراشه عملی در سیستم کاربران به ایفای نقش پرداخته و یا فقط جنبه محصولی تزئینی جهت قدرت نمایی کمپانی اینتل را یدک می‌کشد؟

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید