سخت‌افزار

پردازنده Ryzen 9 3950X در نوامبر سال جاری عرضه می‌شود

پردازنده Ryzen 9 3950X در نوامبر سال جاری عرضه می‌شود

کمپانی ای‌ام‌دی در تازه‌ترین اقدام خود به‌روزرسانی جدیدی را در مورد پردازنده‌های آینده که برای عرضه زمانی در سال جاری میلادی در نظر گرفته شده‌اند انجام داده و اطلاعات جدیدی را منتشر کرده است. سی‌پی‌یو Ryzen 9 3950X که پیشتر در طی نمایشگاه E3 معرفی و موفق به جلب نظر مخاطبان بسیاری به خود شده بود بر طبق اطلاعات جدید منتشره در ماه آینده میلادی، یعنی نوامبر به‌صورت رسمی روانه بازار می‌شود. پردازشگر فوق با برخورداری از تعداد 16 هسته فیزیکی و 32 رشته پردازشی در نوع خود اولین پردازنده شانزده هسته‌ای تاکنون عرضه شده برای سیستم‌های رده مصرف‌کنندگان در جهان به شمار رفته و از قیمتی معادل 749 دلار هنگام عرضه برخوردار می‌باشد. از جمله دیگر مشخصات فنی سی‌پی‌یو تازه‌نفس Ryzen 9 3950X کمپانی ای‌ام‌دی می‌توان به فرکانس مرجع 3.5 گیگاهرتز، فرکانس بوست 4.7 گیگاهرتز و میزان انرژی مصرفی 105 وات اشاره کرد. میزان گنجایش حافظه کش سطح سوم در سرتاسر 16 هسته فیزیکی برابر با 72 مگابایت در نظر گرفته شده است.

دومین سورپرایز کمپانی ای‌ام‌دی در به‌روزرسانی انجام شده را می‌توان در طراحی پردازشگرهای سری Rome بر مبنای نسل سوم محصولات Threadripper دانست. کمپانی ای‌ام‌دی در نظر دارد تا تراشه‌های جدید و تازه‌نفس خود را در کنار پردازنده Ryzen 9 3950X در نوامبر سال جاری میلادی روانه بازار کرده و چالش بسیار بزرگی را برای اینتل و فروش پردازشگرهای Cascade Lake-X این کمپانی به ارمغان آورد. اطلاعات رسمی منتشره پیرامون نسل سوم پردازنده‌های سری Rome در حال حاضر از گستردگی بالایی برخوردار نمی‌باشند، اما اگر شایعات موجود را مستند قرار دهیم، انتظار عرضه چیپستی جدید به همراه پردازشگرهای دارای حداکثر 32 هسته فیزیکی و 64 رشته پردازشی محتمل می‌باشد.

پردازنده Ryzen 9 3950X در نوامبر سال جاری عرضه می‌شود

نظر شما چیست؟ آیا پردازنده Ryzen 9 3950X به‌عنوان تراشه‌ای قدرتمند می‌تواند نظر طیف گسترده‌ای از مخاطبان را جلب کرده و فروش قابل توجهی را از خود بر جای بگذارد؟ مطمئناً شانزده هسته فیزیکی در نوع خود مشخصه وسوسه کننده‌ای به شمار می‌رود.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید