سخت‌افزار

AMD پردازشگر گرافیکی Navi و پردازنده EPYC Rome را به زودی عرضه می‌کند

Navi

کمپانی AMD در جریان مراسم پنجاهمین سالگرد تاسیسش گزارش مالی مربوط به سه‌ماهه نخست سال میلادی جاری را ارائه داد که بهتر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط این شرکت محسوب می‌شود. لیزا سو، مدیرعامل این کمپانی پیش از ارائه گزارشات مالی اعلام کرد که AMD در سه‌ماهه سوم سال 2019 از کارت‌های گرافیک مبتنی بر معماری 7 نانومتری Navi رونمایی خواهد نمود. این کمپانی همچنین طبق انتظار باید عرضه پردازنده‌های 7 نانومتری EPYC Rome را نیز در سه‌ماهه دوم آغاز کند.

سو تایید کرد که کارت‌های گرافیکی مبتنی بر معماری جدید و 7 نانومتری نیوی از لحاظ قیمتی پایین‌تر از کارت‌های گرافیکی سری Radeon VII قرار خواهند گرفت و به همین دلیل نمی‌توان انتظار محصولات پرچمدار را داشت. در واقع ای‌ام‌دی قصد دارد با عرضه گسترده این کارت‌های گرافیک مقرون به صرفه بخشی از بازار را در دست خود بگیرد.

مانند تمام معماری‌های گرافیک دیگر، انتظار داریم محصولات مختلفی برای رفع نیاز بخش‌های مختلف بازار عرضه شوند. سو در خصوص اینکه آیا کارت‌های گرافیکی مبتنی بر پردازشگر گرافیکی Navi از قابلیت ردیابی اشعه سخت‌افزاری پشتیبانی خواهد نمود یا خیر، صحبتی نکرد اما انتظار می‌رود در روزهای آینده اخبار بیشتری را بشنویم.

باتوجه به عملکرد بسیار مناسب پردازنده‌های Ryzen، EPYC و پردازشگرهای گرافیکی Radeon Vega، کمپانی AMD این روزها افزایش درآمد محسوسی را نسبت به سه‌ماهه دوم سال 2017 تجربه می‌کند. این کمپانی در آینده‌ای نزدیک محصولات جدید مبتنی بر معماری 7 نانومتری خود را برای بخش مصرفی و همچنین دیتاسنترها عرضه خواهد کرد.

پردازنده‌های سری Ryzen 3000 و پردازشگرهای گرافیکی Navi این شرکت بازار مصرفی را هدف گرفته و این در حالیست که پردازنده‌های جدید EPYC Rome نیز برای دیتاسنترها جذابیت خواهند داشت. انتظار می‌رود ای‌ام‌دی در جریان نمایشگاه کامپیوتکس که ماه می برگزار خواهد شد جزییات بیشتری را در خصوص این محصولات ارائه دهد.

منبع: tomshardware

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید