سخت‌افزار

انویدیا رسما کارت گرافیک GeForce RTX 3060 را معرفی کرد؛ 12 گیگابایت حافظه GDDR6 و قیمت 330 دلاری

کمپانی انویدیا به طور رسمی کارت گرافیک GeForce RTX 3060 خود را معرفی کرد. NVIDIA اعلام کرد که با کارت گرافیک جدید GeForce RTX 3060 معماری NVIDIA Ampere را برای میلیون‌ها گیمر به ارمغان می‌آورد. RTX 3060 با معماری کارآمد، کارایی بالا و نسل دوم NVIDIA RTX، قابلیت‌های شگفت انگیز Raytracing و پشتیبانی از NVIDIA DLSS و سایر فناوری‌ها را فراهم می‌کند درحالیکه تنها 329 دلار قیمت دارد.

کارت‌های گرافیک کلاس 60 NVIDIA به طور سنتی محبوب‌ترین کارت‌ها برای گیمرها در Steam بوده‌اند. از زمان معرفی GTX 1060 در سال 2016 میلادی، این کارت گرافیک در بالای جدول بازی‌ها قرار دارد. تخمین زده می‌شود که 90 درصد از گیمرهای GeForce در حال حاضر با GTX بازی می‌کنند. Matt Wuebbling، معاون رئیس بازاریابی جهانی GeForce در NVIDIA، گفت: “جنبش غیرقابل توقف در Raytracing وجود دارد که به سرعت استاندارد جدید بازی‌ها را دوباره تعریف کرد. معماری NVIDIA Ampere سریعترین فروش ما بوده است ، و RTX 3060 نقاط قوت سری RTX 30 را به میلیون‌ها بازیکن دیگر در سراسر جهان می‌رساند.”

 

با عناوین جدیدتر بازی‌های رایانه‌ای، دنیای بزرگتری با گرافیک سینمایی و Raytracing به بازار می‌آيد. این موارد، پردازش‌های گیمینگی هستند که فقط سیستم‌های عامل‌ مجهز به RTX برای مدیریت آنها مناسب هستند. GeForce RTX 3060 از دو برابر عملکرد شطرنجی (پردازش تصاویر ویدئویی رایجج) و 10 برابر عملکرد Raytracing بیشتری نسبت GTX 1060 برخوردار است و این موضوع یک فرصت عالی را برای ارتقای کاملا اساسی یک پلتفرم رایانه‌ای مخصوص بازی فراهم می‌کند. این سیستم به قدری قدرتمند خواهد بود که عناوین پیشرفته‌ای مانند Cyberpunk 2077 و Fortnite را با Raytracing و 60 فریم در ثانیه اجرا کند.

ویژگی‌های کلیدی RTX 3060‌ شامل موارد زیر است:

  • 13 ترا فلاپس قدرت پردازشی خام
  • 25 RT-TFLOPs برای Raytracing
  • 101 tensor-TFLOPs  برای قابلیت NVIDIA DLSS یا Deep Learning Super Sampling
  • رابطه حافظه 192 بیتی
  • 12 گیگابایت حافظه‌ی ویدئویی GDDR6

GeForce RTX 3060 در اواخر ماه فوریه سال جاری با قیمت 330 دلار از سوی تمامی AIB ها عرضه خواهد شد.

منبع: techpowerup

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *