سخت‌افزار

سافایر از کارت RX 5600 XT Pulse BE رونمایی کرد؛ کوتاه‌تر از نسخه اصلی

سافایر از کارت RX 5600 XT Pulse BE رونمایی کرد؛ کوتاه‌تر از نسخه اصلی

کمپانی Sapphire از نسخه مقرون‌به‌صرفه و جمع‌وجورتر کارت گرافیک RX 5600 XT Pulse خود تحت عنوان RX 5600 XT Pulse BE رونمایی کرد. این کارت گرافیکی به‌طور محسوسی کوچک‌تر از نسخه استاندارد محسوب می‌شود. کارت‌های گرافیک سری Pulse سافایر به‌علت نوع طراحی برد، معمولا ابعاد بزرگ‌تری از حالت استاندارد دارند.

نسخه جدید کارت گرافیک RX 5600 XT Pulse سافایر، از طول 23.05 سانتی‌متری و ارتفاع 12.25 سانتی‌متری بهره می‌برد و این در حالی است که نسخه استاندارد طول 25.4 سانتی‌متری و ارتفاع 13.5 سانتی‌متری را ارائه می‌کرد. کارت گرافیک جدید سافایر همچنین کمی باریک‌تر هم شده است و دقیقا 4 سانتی‌متر ضخامت دارد. این یعنی تقریبا باید دو اسلات را به این کارت گرافیک اختصاص دهید.

نسخه استاندارد RX 5600 XT Pulse از ضخامت بیشتر 4.65 سانتی‌متری برخوردار بود که برای جا دادن بر روی مادربرد، باید فضایی بیشتر از دو اسلات را در نظر می‌گرفتید. سافایر در چند بخش از کارت گرافیک RX 5600 XT Pulse BE تغییراتی را اعمال کرده تا هزینه‌ها کاهش یابند. اگرچه دو فن خنک کننده 100 میلی‌متری با فناوری خنک‌سازی Dual-X همچنان حضور دارند اما هیت‌سینکی که در زیر آنها قرار گرفته به وضوح کوچک‌تر شده است.

علاوه بر این، طول PCB کوتاه‌تر از خنک‌کننده شده است و نسبت به نسخه استاندارد از طراحی کاملا متفاوتی بهره می‌برد. نکته بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد عدم به‌کارگیری بایوس دوگانه است که در نسخه استاندارد وجود دارد. فن‌های خنک‌کننده به‌کار رفته در این نسخه از RX 5600 XT Pulse فاقد قابلیت Quick-Connect است، این قابلیت به شما اجازه می‌دهد فن‌ها را به راحتی جدا کرده و هیت‌سینک زیر آنها را تمیز کنید.

خوشبختانه RX 5600 XT Pulse BE از مشخصات فنی خوبی برخوردار است و نیازی نیست برای دستیابی به مشخصات نسخه اورکلاک شده، بایوس را به‌روزرسانی کنید. سرعت هسته 1560 مگاهرتزی در حالت پایه و 1620 مگاهرتزی در حالت بوست به همراه حافظه گرافیکی GDDR6 با سرعت 14 گیگابیت بر ثانیه‌ای، مهم‌ترین مشخصات فنی این کارت گرافیک محسوب می‌شوند. سافایر این کارت گرافیک را با قیمت 279 دلاری عرضه خواهد کرد.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *