سخت‌افزار

عملکرد پردازنده Core i5-L16G7 در 3D Mark و Cinebench رویت شد

عملکرد پردازنده Core i5-L16G7 در 3D Mark و Cinebench رویت شد

به‌نظر می‌رسد به‌زودی باید منتظر درز کردن بنچمارک‌های عملکردی پردازنده‌های جدید Lakefield اینتل باشیم. این خانواده جدید در واقع سیستم‌روی‌چیپ‌های کم‌مصرفی هستند که از جدیدترین فناوری‌های اینتل بهره می‌برند. خانواده لیک‌فیلد از طراحی مشابه big.LITTLE در معماری ARM برخوردارند و برای مثال پردازنده Core i5-L16G7 از 5 هسته شامل یک هسته بزرگ و عملکردی Sunny Cove و چهار هسته کم‌مصرف Tremond بهره می‌برد.

این پردازنده بر پایه فناوری پشته‌سازی Foveros اینتل طراحی شده است. پردازنده مذکور در واقع نخستین محصولی است که بر پایه پلتفرم ماژولار اینتل طراحی شده است و امکان پشته‌سازی تراشه‌های مختلف را میسر می‌کند. این کار به کاهش فضای مورد نیاز برای تراشه و همچنین هماهنگی هر چه بیشتر تراشه‌ها کمک شایانی خواهد کرد.

وب‌سایت Notebookcheck به‌تازگی پردازنده Core i5-L16G7 که در یک لپ‌تاپ Galaxy Book S به‌کار رفته است را مورد بررسی قرار داده و نتایج جالبی از این بررسی به‌دست آمده است. به گفته Notebookcheck این پردازنده جدید تقریبا 67 درصد کندتر از معماری کم‌مصرف نسل قبلی اینتل، یعنی Amber Lake عمل می‌کند. به‌نظر می‌رسد که پردازنده به‌کار رفته در این لپ‌تاپ نمی‌تواند به سرعت هسته 3.0 گیگاهرتزی در حالت بوست دست پیدا کند و همین عامل باعث ارائه چنین عملکردی شده است.

در واقع پردازنده تست شده حداکثر به سرعت 2.4 گیگاهرتز می‌رسد و ممکن است این محدودیت به طراحی گلکسی بوک اس مربوط باشد که برای کاهش مصرف باتری و یا مدیریت بهتر دما، حداکثر سرعت پردازنده محدود شده است. این پردازنده اینتل در تست FireStrike موفق شد پردازنده امبر لیک که در لپ‌تاپ Acer Swift 7 به‌کار رفته است را با اختلاف 23 درصدی شکست دهد که حاکی از عملکرد رضایت‌بخش پردازنده Core i5-L16G7 است.

به‌نظر می‌رسد بخش اعظمی از فشار کاری در این پردازنده بر عهده هسته‌های کم‌مصرف Tremond قرار داشته باشد و دلیل آن نیز کاملا مشخص است، چرا که پردازنده‌های این خانواده عملا برای دستگاه‌هایی با مصرف انرژی پایین طراحی شده‌اند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *