سخت‌افزار

لوگوها و نشان‌های جدید استاندارد یو‌اس‌بی توسط انجمن USB-IF رونمایی شدند

لوگوها و نشان‌های جدید استاندارد یو‌اس‌بی توسط انجمن USB-IF رونمایی شدند

اگر به خاطر داشته باشید هفته گذشته کمسیون اتحادیه اروپا تلاش خود برای رسمیت بخشیدن به USB-C به عنوان یک استاندارد جهانی به‌منظور شارژ دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل را علنی کرد، حال نوبت به گروه USB-IF رسیده است تا با رونمایی از کابل‌های USB Type-C و لوگوهای USB4 دارای تأییدیه رسمی در جلوگیری از سردرگمی کاربران نقش خود را ایفا نماید. علاوه بر آن این گروه با این تصمیم خود در تلاش است تا به کاربران نیز تفهیم نماید که تنها کابل‌ها و محصولات دارای تأییدیه و تولید شده توسط منابع معتبر را تهیه و خریداری نمایید، زیرا نمونه‌های تقلبی و یا فاقد نیازمندی‌های لازم برای ارائه حداکثر کارایی در سطح بازار به‌وفور قابل مشاهده می‌باشند.

لوگوهای جدید در تصویر درج شده قابل مشاهده می‌باشند و اولین نشان برای دستگاه‌هایی که پشتیبانی از پهنای باند 40Gbps را از طریق استاندارد یو‌اس‌بی ارائه داده‌اند در نظر گرفته شده است. ذکر این نکته ضروری است که اگرچه طراحی استاندارد USB4 به‌صورت گسترده‌ای بر مبنای تاندربولت 3 انجام پذیرفته، این نکته در مورد کابل‌های انتقال داده از صحت برخوردار نبوده و برخی از تعبیه‌سازی‌های استاندارد USB4 پشتیبانی از تاندربولت 4 را نیز به ارمغان آورده‌اند.

دومین لوگو برای کابل‌های دارای قابلیت پشتیبانی از شارژ با توان 240 وات یا به عبارتی دیگر 48 ولت با جریان 5 آمپر در نظر گرفته شده است. مقادیر اشاره شده در مقایسه با 20 ولت و 5 آمپر پشتیبانی شده توسط کابل‌های کنونی بیشتر شده و نیازمند تعبیه‌سازی یک تراشه الکترونیکی E-maker به‌صورت داخلی برای هر کانکتور می‌باشد.

در نهایت لوگوی سوم USB-IF نیز شارژهای دارای تأییدیه شارژ با توان 240 وات را پوشش داده است، اما آنچه که کمی عجیب به نظر می‌رسد الزام به درج آن بر روی بسته‌بندی محصولات می‌باشد؛ بنابراین کاربران نمی‌توانند با نگاه کردن به شارژر در صورت نبود جعبه بسته‌بندی به توان خروجی آن پی ببرند.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *