سخت‌افزار

مدل‌های سفارشی Radeon RX 5700 XT از جانب کمپانی‌ها معرفی شد

مدل‌های سفارشی Radeon RX 5700 XT از جانب کمپانی‌ها معرفی شد

با نزدیک‌تر شدن به تاریخ رسمی عرضه کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT ، کمپانی‌های فعال درزمینهٔ طراحی و تولید سخت‌افزارهای رایانه‌ای و شرکا ای‌ام‌دی در حال رونمایی از محصولات جدید و منحصر به فرد خود جهت جلب نظر مخاطبان و علاقه‌مندان می‌باشند. کمپانی‌های مختلفی مانند ام‌اس‌آی، ایسوس، گیگابایت و XFX، اکنون از نسخه سفارشی محصولات خود، پرده برداشتند.

مدل‌های سفارشی Radeon RX 5700 XT Pulse از جانب کمپانی‌ها معرفی شد

کارت گرافیک معرفی شده از جانب کمپانی سافایر در دسته محصولات تحت برند Pulse قرار داشته و هم‌اکنون قابل پیش خرید می‌باشد. قیمت اولیه در نظر گرفته شده برای آن برابر با 429 پوند است که در واحد پولی یورو معادل 469 می‌باشد. کولر خنک‌کننده کارت گرافیک از شباهت‌های ظاهری بالایی با سیستم خنک‌کننده مدل Vega 56 برخوردار می‌باشد. پیکربندی سیستم فوق از تعداد دو فن متحرک تشکیل شده و در قسمت پشتی آن نیز صفحه‌ای فلزی جهت جلوگیری از بروز آسیب به سخت‌افزار هنگام حمل و نقل و همچنین افزایش بیشتر راندمان اتلاف انرژی قابل مشاهده می‌باشد. میزان انرژی مورد نیاز تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی از طریق دو درگاه شش و هشت پین تأمین می‌شود. با توجه به اینکه قیمت اولیه از پیش تعیین شده از جانب کمپانی ای‌ام‌دی جهت فروش نسخه‌های سفارشی کارت گرافیک RX 5700 XT برابر با 379 یورو می‌باشد؛ این محصول در نوع خود سخت‌افزاری گران قیمت به شمار رفته و ممکن است در فروش نهایی آن نیز تأثیرگذار ظاهر شود. انتظار می‌رود تا نسخه پالس کارت گرافیک کمپانی سافایر در تاریخ 30 آگوست سال جاری میلادی روانه بازار شود.

کمپانی MSI نیز تصاویری از کارت گرافیک Radeon RX 5700 XT EVOKE خود را برای تعدادی از رسانه‌ها مانند Techpowerup و Tweaktown ارسال نمود. EVOKE سری جدیدی در بین کارت‌های گرافیک MSI محسوب می‌شود. این کارت گرافیک به رنگ طلایی متالیک مزین شده و طراحی مشابه فن‌های آن باعث شده شباهت‌هایی با سری جدید لایتنینگ داشته باشد. این کارت گرافیک دارای دو کانکتور برق 6 و 8 پین برق به همراه 3 خروجی تصویر Display Port و یک خروجی تصویر HDMI است.

کمپانی ایسوس نیز اسلایدهایی از کارت گرافیک Radeon 5700 XT ROG STRIX خود منتشر کرد. این کارت گرافیک از خنک کننده Direct CU III با طراحی 3 اسلاته بهره می‌برد که دارای 6 لوله‌ی انتقال حرارت قطور است. ویژگی‌های مانند FanConnect ،0dB، بایوس دوگانه در حالت P و Q، مدار تنظیم کننده ولتاژ SAPII و در نهایت طراحی Axial فن‌ها با قابلیت فراهم کردن جریان هوای بیشتر، از ویژگی‌های این کارت گرافیک است. ماننده نسخه‌های اخیر کارت‌های گرافیک STRIX ایسوس، دکمه‌ای روی کارت گرافیک قرار گرفته است در صورتیکه تمایلی به نورپردازی RGB نداشتید، بتوانید آن را غیر فعال کنید.

منبع: Guru3D

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *