سخت‌افزار

کمپانی ABB به دنبال تأسیس کارخانه‌ای رباتیک جهت ساخت ربات می‌باشد!

YuMi

گروه مهندسی ABB یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال درزمینهٔ طراحی و ساخت ربات‌های صنعتی در کشور سویس به شمار می‌رود. کمپانی مذکور در جدیدترین بیانیه خود اعلام داشته است که قصد بازگشایی کارخانه‌ای جدید به ارزش بالغ بر 150 میلیون دلار را در کشور چین دارد. کارخانه فوق در حالت کلی محیطی مدرن و امروزی به شمار می‌رود که با برخورداری از انواع و اقسام ربات‌های پیچیده و سطح بالا، به تولید ربات‌های دیگر مبادرت می‌ورزد!

بر طبق گفته ABB، تعداد یکی از هر سه ربات فروخته شده در سطح جهانی در سال گذشته وارد کشور چین شده و این مهم بازاری کلیدی برای کمپانی فوق به شمار می‌رود. کشور چین در حالت کلی دومین بازار بزرگ برای کمپانی ABB پس از ایالات‌متحده آمریکا محسوب می‌شود. کارخانه جدید التاسیس در نزدیکی کمپ رباتیک کمپانی نامبرده در کشور چین قابل مراجعه بوده و ربات‌های تولید شده برای مصرف‌کنندگان در این کارخانه مورد ساخت قرار می‌گیرند (علاوه بر دیگر ربات‌های تولید شده برای صادرات به دیگر کشورهای قاره آسیا).

روند گرایش به سمت ربات، با توجه به حرکت کمپانی‌های بزرگ از نیروی کار انسانی به ماشینی با گسترش فراوانی در چین همراه شده است. اتوماسیون‌سازی فرآیندهای مختلف و افزایش سرعت ناشی از استفاده از ربات‌های مختلف کشور نامبرده را با پتانسیل ویژه‌ای برای رقابت با کشورهای توسعه یافته و قدرتمند همراه می‌سازد، عاملی که بدون فراهم آوردن تمهیدات لازم توسط دیگر کشورهای صنعتی موجود بدون شک تأثیر خود را در مدت زمان بسیار کوتاهی نمایان می‌کند.

ربات صنعتی کمپانی ABB

کارخانه اشاره شده از مساحتی بالغ بر 75 هزار متر مربع برخوردار بوده و فرآیند همکاری نزدیک بین ربات‌ها و انسان‌ها را با استفاده از رویه‌های نرم‌افزاری فراهم می‌آورد. کمپانی ABB به طراحی و توسعه طیف گسترده‌ای از ربات‌های گوناگون مبادرت می‌ورزد که در مواردی نظیر ساخت دستگاه‌های الکترونیکی و سرهم‌بندی خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید