سخت‌افزار

تصویر اولین مادربرد TRX 40 با پشتیبانی از 64 هسته پردازشی منتشر شد

تصویر اولین مادربرد TRX40 با قابلیت پشتیبانی از 64 هسته پردازشی توسط گیگابایت منتشر شد

مادربردهای TRX 40 جدیدترین مادربرهای مبتنی بر چیپست اصلی شرکت AMD هستند که قرار است تا نسل سوم پردازنده‌های Threadripper را همراهی کنند. اخیرا تصویری از اولین مادربرد TRX 40 با قابلیت پشتیبانی از 64 هسته پردازشی توسط گیگابایت منتشر شده است.

 

تصویر اولین مادربرد TRX40 با قابلیت پشتیبانی از 64 هسته پردازشی توسط گیگابایت منتشر شد

 

تصویری که به تازگی در فضای وب منتشر شده است مربوط به جدیدترین مادربرد بالا رده (HEDT) شرکت AMD است. با توجه به ظاهر این مادربرد می‌توان گمانه زنی کرد نام تجاری آن AORUS خواهد بود که متعلق به محصولات گیمینگ شرکت گیگابایت است. افزون بر این، ابعاد سوکت همانند نسل اول و دوم پردازنده‌های RYZEN Threadipper بوده و دور از انتظار نیست شرکت AMD مجددا همان سوکت TR4 را به کار گرفته باشد؛ همچنین می‌توان احتمال داد برای مادربردهای جدید یک سوکت با نام جدید و پیکربندی با نام +TR4 یا +TR استفاده شده است که با پردازنده‌های نسل اول و نسل دوم این سری سازگاری ندارد.

بنا بر اطلاعاتی که پیشتر یک منبع آگاه منتشر کرد، شرکت AMD در ساختار چیپست جدید خود تغییراتی را اعمال کرده است که مسبب عدم سازگاری مادربردهای نسل اول و دوم TR4 با پردازنده‌های Threadripper می‌شود. همانطور که اشاره شد، سوکت جدید نیز با پردازنده‌های قبلی سازگاری ندارد؛ با این حال خریداران پردازنده‌های Threadripper 3000 می‌بایست یک مادربرد TRX 40 نیز تهیه کنند.

هیچگونه اطلاعات فنی همراه با این تصویر منتشر نشده اما با این حال می‌توان به استاندارد E-ATX این مادربرد پی‌برد که مشخص می‌کند مادربردهای جدید با سری X399 دارای ابعاد و اندازه مشابهی هستند. از طرفی دیگر، چهار اسلات ارتباطی PCIe X16 نسل چهارم دیده می‌شود که اجازه نصب چهار کارت گرافیک را می‌دهد. در قسمت بالاتر این مادربرد، هشت اسلات حافظه رم دیده می‌شود که از ماژول‌های DDR4 پشتیبانی می‌کند. نکته مهم دیگر در این بخش، کنترل کننده حافظه (IMC) این مادربرد از نوع چهار کانال است.

منبع: videocardz

دیدگاهتان را بنویسید