سخت‌افزار

رونمایی سامسونگ از اولین حافظه LPDDR5X جهان

رونمایی سامسونگ از اولین حافظه LPDDR5X جهان

کمپانی سامسونگ، رهبر جهانی درزمینهٔ ابداع فناوری‌های پیشرفته حافظه به تازگی از طراحی و تولید اولین تراشه حافظه دینامیک LPDDR5X جهان با پهنای باند 16 گیگابیت بر ثانیه بر مبنای فناوری ساخت 14 نانومتر رونمایی کرد. طراحی این تراشه به‌صورت کاملاً اختصاصی به‌منظور رشد همچنان بیشتر نیاز در بازار کاربردهای خدمات داده از جمله فناوری اینترنت همراه نسل پنجم، هوش مصنوعی و متاورس انجام پذیرفته است.

فناوری LPDDR5X کمپانی سامسونگ نسل جدید و تازه‌نفس تراشه‌های حافظه دینامیک به شمار می‌رود که برای بهبود سرعت، ظرفیت و صرفه‌جویی در انرژی مصرفی برای کاربردهای نسل پنجم آینده طراحی و توسعه پیدا کرده است. کمپانی سامسونگ برای اولین بار در سال 2018 از اولین تراشه حافظه دینامیک LPDDR5 با پهنای باند 8 گیگابیت رونمایی کرده و از همان زمان تاکنون به‌صورت گسترده‌ای برای ارائه اولین تراشه LPDDR5X بر مبنای پهنای باند 16 گیگابیت بر ثانیه در حال تلاش و فعالیت بوده است.

تراشه‌های حافظه دینامیک جدید و تازه‌نفس مورد بحث قادرند تا سرعتی معادل 8.5 گیگابیت بر هر ثانیه را ارائه دهند که در این حوزه شاهد بهبود 1.3 برابری نسبت به استاندارد LPDDR5 نسل قبل (سرعت 6.4 گیگابیت بر ثانیه) می‌باشیم. کاهش 20 درصدی میزان انرژی مصرفی به لطف استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری ساخت 14 نانومتری مورد استفاده در دنیای حافظه‌های دینامیک نیز از جمله دیگر مزیت‌های این استاندارد منحصر به فرد به شمار می‌رود. امکان طراحی و توسعه ماژول‌های حافظه اصلی در حداکثر ظرفیت 64 گیگابایت هم‌اکنون امکان‌پذیر می‌باشد.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید