سخت‌افزار

این صفحه‌کلید برای شما 1000 دلار آب می‌خورد!

این صفحه‌کلید برای شما 1000 دلار آب می‌خورد!

صفحه‌کلید های مکانیکی در حالت کلی به هیچ عنوان سخت‌افزارهای ارزان قیمتی به شمار نرفته و حتی ارزان قیمت‌ترین کیبرد مکانیکی تاکنون تولید شده نیز برچسب قیمتی تقریباً هنگفتی را (در مقایسه با صفحه‌کلیدهای غیر مکانیکی) به خود اختصاص داده است، اما به نظر می‌رسد که کمپانی Rama Works با عرضه محصول جدید خود تحت عنوان KOYU قصد جا به جا کردن مرزهای موجود و ثبت رکورد جدیدی به نام خود را در سر دارد.

کمپانی Rama Works برای اولین بار در کشور استرالیا و با هدف طراحی و توسعه سخت‌افزارهای صفحه‌کلید پیشرفته و گران قیمت پا به عرصه وجود گذاشته و محصول جدید آن با برچسب قیمتی 1000 دلار نیز نمایانگر این موضوع می‌باشد. ممکن است از خود بپرسید که علت اصلی قیمت بسیار بالای صفحه‌کلید مذکور چیست؟ در پاسخ باید گفت که وزن چشمگیر آن تا حدود فراوانی در این مهم دخیل می‌باشد.

بدنه صفحه‌کلید KOYU و تمامی بخش‌های داخلی و خارجی آن به‌صورت کامل از برنج جامد توسعه یافته است که این خود وزن محصول مذکور را به 4.400 گرم افزایش داده است. البته امکان تهیه و خرید وزنه‌های داخلی جهت افزایش وزن آن به 5.200 گرم نیز به‌عنوان یک انتخاب مطرح می‌باشد (وزنه‌ها باید به‌صورت جداگانه خریداری شوند).

سؤال مهم این است که چه کسی حاضر می‌شود تا مبلغ 1000 دلار را برای خرید تنها یک صفحه‌کلید بپردازد؟ جمع‌آوری سخت‌افزارهای کیبرد، به‌خصوص نمونه‌های مکانیکی از جمله سرگرمی‌های برخی از افراد به شمار رفته و از آنجایی که کمپانی Rama Works از ظرفیت لازم برای تولید انبوه محصولات خود برخوردار نمی‌باشد، لذا قیمت دستگاه‌های محدود آن در حالت کلی با افزایش دوچندانی همراه می‌شود. ذکر این نکته نیز ضروری است که برچسب قیمتی 1000 دلاری صفحه‌کلید KOYU تنها برای چهارچوب و مدار چاپی دستگاه بوده و خرید محصول کامل، به همراه کلیدها و سویچ‌های مربوطه نیازمند پرداخت 100 تا 200 دلار مبلغ بیشتر از سمت خریدار می‌باشد.

صفحه‌کلید 1000 دلاری کمپانی Rama Works

خوشبختانه محصول مذکور در نسخه‌های مختلفی (نسخه‌ای با بدنه آلومینیومی و قیمت 360 دلار و نسخه دیگری به‌صورت ترکیب آلومینیوم و برنج با قیمت 800 دلار) به فروش رسیده و این خود گستره انتخابی پیشروی خریدار را با افزایش بیشتری همراه ساخته است.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *