سخت‌افزار

حافظه جامد Gold S31 از جانب کمپانی SK Hynix به بازار عرضه شد

حافظه جامد Gold S31 از جانب کمپانی SK Hynix به بازار عرضه شد

کمپانی SK Hynix امروز در جدیدترین اقدام خود خبر عرضه حافظه جامد Gold S31 را به‌صورت رسمی در سطح شبکه گسترده وب منتشر ساخت. محصول مذکور از رابط SATA III جهت برقراری ارتباط با رایانه شخصی بهره جسته و اولین حافظه جامد طراحی شده بر پایه فناوری Core کمپانی فوق به شمار می‌رود؛ بنابراین عرضه آن به‌عنوان زیر مجموعه‌ای از محصولات سری SuperCore انجام پذیرفته است.

حافظه جامد Gold S31 با توجه به قابلیت اطمینان و سرعت بالای خود در خوانش و نوشت اطلاعات انتخابی مطلوب برای تمامی مصرف‌کنندگان رایانه‌های شخصی، به‌خصوص بازی بازان، طراحان و تولیدکنندگان محتوا به شمار می‌رود. درایو مذکور قادر است تا محدودیت‌های موجود در کارایی حافظه‌های جامد را یک قدم به جلو رانده و بستری مناسب و قدرتمند را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این درایو قادر است تا با سرعتی معادل 560 مگابایت بر ثانیه به‌صورت پی‌درپی به خوانش اطلاعات پرداخته و عرضه آن همراه با پنج سال گارانتی، حکایت از کیفیت ساخت بالا و قابلیت اطمینان گسترده آن دارد.

حافظه جامد Gold S31 از جانب کمپانی SK Hynix به بازار عرضه شد

حافظه جامد Gold S31 از ابعادی در اندازه درایوهای 2.5 اینچی برخوردار بوده و بر پایه تراشه‌های حافظه 3D NAND طراحی و توسعه پیدا کرده است. استفاده از رابط SATA III جهت اتصال آن به رایانه شخصی در افزایش انعطاف‌پذیری به‌کارگیری آن در قالب تمامی سیستم‌ها تأثیرگذار ظاهر شده است. این درایو در ظرفیت‌های متنوع 1 ترابایت، 500 گیگابایت و 250 گیگابایت به بازار عرضه شده و تا پایان سال جاری میلادی فقط از طریق فروشگاه اینترنتی آمازون در ایالات متحده آمریکا قابل تهیه و خرید می‌باشد. انتظار می‌رود تا گستردگی محصول فوق به بازار دیگر کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی در سال آینده و هنگام عرضه نسخه مبتنی بر شکاف توسعه PCIe انجام پذیرد. این مهم در افزایش انعطاف‌پذیری استفاده از محصول و تنوع قرار گرفته در پیش روی مصرف‌کنندگان می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. تمامی بخش‌های تشکیل‌دهنده این درایو جامد، از جمله کنترلر حافظه، تراشه‌های حافظه و فریمور توسط کمپانی SK Hynix طراحی شده و از هیچ گونه محصول سوم شخصی در ساختار آن استفاده نشده است.

منبع:  TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید