سخت‌افزار

اطلاعاتی از مادربردهای جدید ایسوس در برند ProArt و ROG Strix منتشر شد

اطلاعاتی از مادربردهای جدید ایسوس در برند ProArt و ROG Strix منتشر شد

به تازگی یک تصویر کلاژ تبلیغاتی توسط ایسوس منتشر شده که در آن می‌توان مادربردهای سوکت LGA 1200 جدید این کمپانی را مشاهده کرد. این مادربردها از چیپست Z490 اینتل بهره برده و قرار است در آینده‌ای نزدیک در خانواده‌های مختلفی به بازار عرضه شوند. با توجه به اینکه بسیاری از کمپانی‌های دیگر، مادربردهای Z490 سری کریتور (Creator) خود را معرفی و حتی روانه بازار کرده‌اند، ایسوس نیز تصمیم گرفته تا خانواده جدید مادربردهای کریتور خود را معرفی کند.

برند ProArt که مدتی هست ایسوس محصولاتی مانند مانیتور را با این برند به بازار عرضه می‌کند، از این پس میزبان مادربردهای کریتور جدید ایسوس نیز خواهد بود. ایسوس پیش از این نیز با معرفی برند Pro WS، مادربردهای مخصوص ورک استیشن که برای سازمان‌ها و بر اساس چیپست‌های سفارشی مشتریان طراحی می‌شوند را به بازار عرضه می‌کرد.

این کمپانی اخیرا لیستی از تمام مادربردهای Pro WS خود را در مینی سایت ProArt منتشر کرد. کاربران مادربردهای سری Z490 ایسوس، برای نخستین بار شاهد حضور لوگوی فیزیکی ProArt در این محصولات خواهند بود. نکته جالب دیگر در خصوص تصویر کلاژ منتشر شده توسط ایسوس، مادربردهای جدید سری ROG Strix با تم رنگی سفید است.

PCB این مادربردها اگرچه همچنان مشکی طراحی شده، اما شیلد پشتی I/O و همچنین پوشش بالایی I/O به همراه پوشش بیرونی هیت‌سینک چیپست این بار به رنگ سفید طراحی شده و بسیاری از هیت‌سینک‌های مشکی رنگ مادربرد اکنون به رنگ نقره‌ای یا کروم طراحی شده‌اند.

بدین ترتیب، گیمرهایی که به دنبال جمع کردن سیستم‌هایی با تم سفید رنگ هستند می‌توانند از این مادربردهای جدید استفاده کنند. این در حالی است که تا پیش از این، گیمرها برای دسترسی به رنگ سفید فقط باید از بین محصولات خانواده Prime ایسوس گزینه موردنظرشان را انتخاب می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید