سخت‌افزار

مادربردهای MEG Z490 UNIFY و MEG Z490I UNIFY ام‌اس‌آی معرفی شدند

مادربردهای MEG Z490 UNIFY و MEG Z490I UNIFY ام‌اس‌آی معرفی شدند

کمپانی ام‌اس‌آی به تازگی از مادربردهای جدید خود از سری UNIFY تحت عنوان MEG Z490 UNIFY و MEG Z490I UNIFY رونمایی کرد. از نظر ظاهری، این مادربردهای جدید برای کاربرانی طراحی شده‌اند که به PCB مشکی رنگ با نماد اژدها و بدون هرگونه LED اضافی علاقه‌مند هستند. علاوه بر این، به لطف راهکارهای حرارتی و توزیع برق کارآمد در این مادربردهای جدید، گیمرهای دوآتشه و کاربران حرفه‌ای کامپیوتر می‌توانند به طور جدی به این دو ماردبرد فکر کنند.

سیستم مدیریت برق پیشرفته به‌کار رفته در مادربردهای سری MEG UNIFY ام‌اس‌آی این امکان را به کاربران می‌دهد تا قوی‌ترین پردازنده‌های نسل دهم اینتل را به چالش بکشند. این سری از مادربردهای چیپست Z490 اینتل از رابط اتصال سریع PCI-E  نسل چهارم پشتیبانی می‌کنند.

راهکار خنک کننده بهبود یافته در مادربردهای MEG Z490 UNIFY و MEG Z490I UNIFY ام‌اس‌آی امکان بهره‌مندی از حداکثر پتانسیل پردازشی پردازنده‌های نسل دهم اینتل را میسر کرده است. طراحی هیت‌سینک Frozr به همراه دو فن بلبرینگی، کاور آلومینیومی و هیت‌سینک امتداد یافته، لوله حرارتی، پد حرارتی و M.2 Shield Frozr همگی از مواردی هستند که در طراحی جدید خنک کننده این دو مادربرد می‌توان مشاهده کرد.

ام‌اس‌آی در این دو مادربرد از VRM حرفه‌ای با طراحی 1+16 فازی استفاده کرده است تا کاربر به راحتی امکان استفاده از پردازنده‌های رده بالا و 10 هسته‌ای جدید اینتل را داشته باشد. برای گیمرهایی که بیشتر اوقات خود را صرف بازی‌های آنلاین می‌کنند، مادربردهای جدید سری UNIFY، از پورت شبکه 2.5G LAN و استاندارد بی‌سیم Wi-Fi 6 AX پشتیبانی می‌کنند تا در هر شرایطی بالاترین سرعت و پایداری اتصال اینترنت را ارائه دهند.

پورت ثاندربولت 3 با سرعت حداکثر 40 گیگابیت بر ثانیه، اسلات Triple Turbo M.2 برای نصب اس‌اس‌دی‌هایی با حداکثر سرعت 32 گیگابیت بر ثانیه و محافظ Shield Frozr برای دفع گرمای اس‌اس‌دی و افزایش عملکرد و طول عمر از جمله ویژگی‌های مهم این دو مادربرد جدید هستند.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *