سخت‌افزار

مشخصات فنی مینی پی‌سی‌های NUC 12 Extreme کمپانی اینتل فاش شد

مشخصات فنی مینی پی‌سی‌های NUC 12 Extreme کمپانی اینتل فاش شد

مینی پی‌سی‌های سری NUC Extreme کمپانی اینتل با تغییراتی که در طی نسل‌های متوالی دریافت کرده‌اند دیگر از شباهت آن‌چنان بالایی با نسخه اولیه برخوردار نبوده و در نوع خود تبدیل به یک سیستم SFF زمخت شده‌اند، حال به‌تازگی اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات دوازدهمین نسل از کامپیوترهای مورد بحث منتشر شده و سورپرایزهایی خوب و بدی را با خود به همراه آورده‌اند. در ابتدا به نظر می‌رسد که کمپانی اینتل دو سیستم نیمه آماده (Barebone) تحت عناوین NUC12EDBi9 و NUC12EDBi7 را با توان مصرفی 65 وات و به ترتیب پردازنده‌های i9-12900 و i7-12700 روانه بازار خواهد کرد، بنابراین شاهد عرضه محصولاتی با سوکت سی‌پی‌یو مجزا در این نسل نخواهیم بود.

اولین موردی که در بین مشخصات فنی خودنمایی می‌کند یک جفت شکاف حافظه DDR4 SO-DIMM است (به جای DDR5) که علت اصلی این تصمیم می‌تواند با کمبود ماژول‌های حافظه اصلی DDR5 در بازار مرتبط باشد. حداکثر فرکانس 3200 مگاهرتز در این بخش پوشش داده شده و 64 گیگابایت ظرفیت نیز قابل نصب است. در بخش ذخیره‌سازی دائمی اطلاعات شاهد سه سوکت PCIe M.2 NVMe با پشتیبانی از فرم فاکتورهای 2280 و 2242 هستیم. لازم به ذکر است که تنها دو سوکت پشتیبانی از درایوهای جامد ساتا و 2242 را ارائه داده‌اند. یک شکاف توسعه PCIe 5.0 x16 بستر مناسب برای نصب کارت گرافیک را در اختیار کاربران قرار داده است، اما به دلیل محدودیت‌های فیزیکی حداکثر کارت‌های گرافیک 304 میلی‌متری و دو اسلاته قابل نصب می‌باشند.

مشخصات فنی مینی پی‌سی‌های NUC 12 Extreme کمپانی اینتل فاش شد

در بخش درگاه‌های ورودی و خروجی NUC 12 Extreme کمبودی احساس نشده و کمپانی اینتل یک پورت اترنت 10 گیگابیت بر ثانیه را در هر دو دستگاه تعبیه کرده است (نسخه Core i9 از یک درگاه 2.5 گیگابیت اضافه نیز برخوردار می‌باشد). پورت HDMI متأسفانه فقط محدود به نسخه 2.0b شده است، اما دو درگاه تاندربولت 4 دیگر از قابلیت خروجی DisplayPort نیز پشتیبانی کرده‌اند. تعداد شش درگاه USB 3.2 Gen 2 در پنل پشتی و دو پورت اضافی USB A و USB-C در قسمت جلویی تشکیل‌دهنده درگاه‌های یو‌اس‌بی می‌باشند. علاوه در آن بر روی پنل جلویی یک جک 3.5 میلی‌متری و یک شکاف کارت‌خوان نیز قابل مشاهده هستند. از جمله دیگر فناوری‌های ارتباطی می‌توان به ماژول WiFi 6E AX211 با پشتیبانی از نسخه 5.2 بلوتوث (دارای آنتن داخلی) اشاره کرد.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید