سخت‌افزار

منتظر تغییری بزرگ در نسخه 5G گوشی موبایل OnePlus 10R باشید!

منتظر تغییری بسیار بزرگ در نسخه 5G گوشی موبایل OnePlus 10R باشید!

کمپانی OnePlus سال گذشته اولین گوشی موبایل تحت برند R خود به نام OnePlus 9R را روانه بازار کرد. این دستگاه در پله انتهایی نردبان اسمارت‌فون OnePlus 9 قرار داشته و توزیع محدودی را در کشورهای چین و هندوستان تجربه کرده است. امروز در تازه‌ترین خبر منتشره از جانب منبعی قابل اعتماد اطلاعات بیشتری در خصوص تلفن همراه هوشمند OnePlus 10R به دست آمده است.

شاید مهم‌ترین مشخصه فنی که توسط منبع فاش شده است پشتیبانی این گوشی موبایل از چیپست Dimensity 9000 کمپانی مدیاتک می‌باشد. همانطور که می‌دانیم این کمپانی سهم بزرگی از بازار تراشه‌های موبایل را در اختیار خود داشته و چیپست مورد بحث نیز عنوان پرچم‌داری را یدک می‌کشد. این تراشه موفق شده است تا در بنچمارک‌های گوناگون کارایی قابل ستایشی را از خود نشان داده و به رقابت با چیپست پیشرفته Snapdragon 8 Gen1 کمپانی کوالکام بپردازد. دلیل نهان در پشت پرده استفاده کمپانی وان پلاس از چیپست مورد بحث ممکن است به عدم پشتیبانی آن از فناوری اتصالی 5G mmWave باز گردد. از آنجایی که قرار نیست تا گوشی موبایل OnePlus 10R در آمریکای جنوبی عرضه شود، بنابراین این موضوع در کشورهای آسیا محدودیت بزرگی به شمار نمی‌رود. علاوه بر آن از آنجایی که چیپست‌های مدیاتک در مقایسه با رقبا از قیمت پایین‌تری برخوردار می‌باشند، این ویژگی در کاهش هزینه ساخت نیز می‌تواند به کمپانی وان پلاس کمک کند؛ به‌خصوص که رقابت تنگاتنگی با کمپانی‌های شیائومی و سامسونگ در بازار اسمارت‌فون‌های میان رده کشورهای آسیایی نیز در جریان است.

از جمله دیگر مشخصات فنی فاش شده توسط منبع احتمال پشتیبانی گوشی موبایل از پنل AMOLED و فرکانس 120 هرتز باز می‌گردد. انتظار می‌رود تا دستگاه تازه‌نفس کمپانی وان پلاس به هشت گیگابایت حافظه اصلی مجهز شده و 128 گیگابایت حافظه داخلی را با خود به ارمغان آورد.

منبع: Phonearena

دیدگاهتان را بنویسید