سخت‌افزار

کاربران پردازنده‌های سری هاسول بهتر است ارتقا را مدنظر داشته باشند!

کاربران پردازنده‌های سری Haswell بهتر است ارتقا را مدنظر داشته باشند!

چهارمین نسل از پردازنده‌های مرکزی کمپانی اینتل که با اسم رمز Haswell شناخته می‌شوند واجد شرایط یک حفره امنیتی جدید می‌باشند! بر طبق جدیدترین گزارش منتشره توسط کمپانی اینتل، یک نقص امنیتی در بطن کنترلر گرافیکی پردازشگرهای نسل چهارم هاسول وجود دارد که در زمان بارگذاری رابط برنامه‌نویسی دایرکت ایکس 12 فعال می‌شود. این کمپانی در تلاش برای رفع مشکل دریافته است که غیرفعالسازی رابط برنامه‌نویسی عدم بروز مشکلات امنیتی را به دنبال داشته است، بر همین اساس با نصب درایور پردازشگر گرافیکی مجتمع سی‌پی‌یوهای هاسول به شماره 15.40.44.5107، تمامی اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی که به‌صورت اختصاصی وابسته به رابط DirectX 12 برای فعالیت می‌باشند دیگر قابل استفاده توسط پردازشگرهای گرافیکی مجتمع Intel Iris Pro Graphics 5200/5100 ،HD Graphics 5000/4600/4400/4200 و پردازنده‌های سری پنتیوم و سلرون بر مبنای شتاب‌دهنده گرافیکی مجتمع Intel HD نسل چهارم نمی‌باشد. گزارش منتشره از جانب کمپانی اینتل در این باره از قرار زیر است:

“یک نقص ایمنی بالقوه در طراحی پردازشگرهای گرافیکی نسل چهارم پردازنده‌های سری Core کمپانی اینتل ممکن است شرایط مناسب برای تشدید سطح دسترسی به سیستم را مهیا سازد. کمپانی اینتل عرضه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در جهت رفع حفره امنیتی را به انجام رسانده است. به‌منظور رفع مشکل، رابط برنامه‌نویسی DirectX 12 دیگر تحت پشتیبانی نمی‌باشد”

کاربران و دارندگان پردازنده‌های سری هاسول که نیازمند استفاده از نرم‌افزاری به‌خصوص بر مبنای رابط DirectX 12 می‌باشند باید نسخه درایور پردازشگر گرافیکی را به شماره 15.40.42.5063 و یا قدیمی‌تر داون‌گرید کرده و از به‌روزرسانی آن تا زمان ارتقا سی‌پی‌یو خود جلوگیری به عمل آورند.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید