لپ‌تاپ

لنوو از لپ‌تاپ حرفه‌ای و عملکرد بالای ThinkPad P1 رونمایی کرد

لنوو از لپ‌تاپ حرفه‌ای و عملکرد بالای ThinkPad P1 رونمایی کرد

کمپانی لنوو از ورک‌استیشن جدید خود تحت عنوان ThinkPad P1 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ که از همان شاسی و نمایشگر 15.6 اینچی به کار رفته در مدل ThinkPad X1 Extreme بهره می‌برد از قطعات سخت‌افزاری بسیار خوبی مانند پردازشگرهای گرافیکی Quadro انویدیا، چند درایو اس اس دی، پردازنده Xeon و نمایشگر OLED برخوردار می‌باشد.

شاسی طراحی شده در این لپ‌تاپ از جنس فیبر کربن تولید شده که گواهینامه معتبر MIL-STD-810G را در زمینه مقاومت در برابر شرایط بسیار سخت را نیز بدست آورده است. البته به طور کلی محصولات سری ThinkPad لنوو همواره از دوام و استحکام بالایی برخوردار بوده و ThinkPad P1 نیز از این امر مستثنی نیست.

اما اگر شباهت‌های ظاهری بین دو لپ‌تاپ را کنار بگذاریم، به تفاوت‌های بسیار محسوسی می‌رسیم. برای مثال کاربران می‌توانند لپ‌تاپ جدید ThinkPad T1 را با پردازنده 8 هسته‌ای نسل نهم Xeon اینتل و یا پردازنده Core i9 به همراه 64 گیگابایت رم (دو ماژول SO-DIMM) خریداری نمایند.

در بخش گرافیک نیز شاهد یک تراشه Quadro T2000 انویدیا هستیم که برای این لپ‌تاپ در نظر گرفته شده است. اگرچه این GPU سریعترین گزینه موجود در بین لپ‌تاپ‌ها محسوب نمی‌شود اما باید بدانید که مثلا ThinkPad P73 که در آن از تراشه قوی‌تر Quadro T5000 استفاده شده به مراتب بزرگتر و سنگین تر از ThinkPad T1 می‌باشد.

نمایشگر ورک‌استیشن جدید لنوو در بالاترین کانفیگ یک نمونه اولد با وضوح تصویر 4K است که توانایی تولید حداکثر روشنایی 400 نیت را دارا می‌باشد. کیفیت تصاویر در این نمایشگر در حد و اندازه‌های بهترین تبلت‌های موجود در بازار است اما در ابعاد به مراتب بزرگتر 15.6 اینچی!

لپ‌تاپ ThinkPad P1 لنوو از دو ماژول 2 ترابایتی اس اس دی بهره می‌برد که کاربر می‌تواند آنها را در صورت تمایل با چینش RAID-0 و یا RAID-1 نیز در اختیار داشته باشد. دو پورت USB-C با پشتیبانی از ثاندربولت 3، دو پورت USB-A 3.1 نسل اول، پورت HDMI 2.0 و کارت شبکه Gb به همراه دانگل اختصاصی از جمله سایر مشخصات این مدل به حساب می‌آیند.

لنوو قرار است دومین نسل از لپ‌تاپ پی وان را در ماه میلادی جاری با قیمت پایه 1949 دلاری روانه بازار کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *