نرم‌افزار

تمرکز کمپانی AMD بر توسعه فناوری کراس‌فایر نیست!

تمرکز کمپانی AMD بر توسعه فناوری کراس‌فایر نیست!

خانم لیسا سو، مدیرعامل کنونی کمپانی AMD در طی کنفرانس Hot Chips به ارائه پاسخ در خصوص برخی از سؤالات خبرنگاران حاضر در جلسه پرداخت. یکی از پرسش‌های مطرح شده پیرامون فناوری کراس‌فایر و اولویت کمپانی ای‌ام‌دی در خصوص تمرکز بر این قابلیت را به خود اختصاص داده و توانسته است نظر رسانه‌های سخت‌افزاری و اینترنتی را به خود جلب کند. فناوری نامبرده زمانی به‌عنوان یکی از ویژگی‌های اساسی برای آینده کارت‌های گرافیک مقیاس‌پذیر مطرح بوده و اهمیت آن حتی کمپانی ای‌ام‌دی را بر آن داشته بود تا پشتیبانی از امکان استفاده از شتاب‌دهنده‌های گرافیکی به‌صورت ترکیبی را فراهم آورد، اما این موضوع با پیشرفت چشمگیر قدرت پردازشگرهای گرافیکی امروزه دیگر به هیچ عنوان صادق نمی‌باشد.

خانم لیسا سو در خصوص پاسخ پرسش مطرح شده گفته است: آنچه که همه ما از رخداد آن در پس‌زمینه فناوری آگاه هستیم. اگر بخواهم صادق باشم، سرعت رشد نرم‌افزار در مقایسه با سخت‌افزار بسیار بیشتر بوده و فناوری کراس‌فایر در بین اولویت‌های اساسی کمپانی ای‌ام‌دی قرار ندارد.

تمرکز کمپانی AMD بر توسعه فناوری کراس‌فایر نیست!

این مهم در نوع خود موضوع جدیدی محسوب نمی‌شود، زیرا استراتژی مشابهی توسط کمپانی انویدیا نیز به کار گرفته شده و پشتیبانی از فناوری SLI تنها در قالب برخی از محصولات پیشرفته و گران قیمت به ارمغان آورده شده است. پشتیبانی از فناوری‌های مذکور امروزه به جای اولویت، به‌عنوان یک ویژگی اضافی در اختیار برخی از مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. به نظر می‌رسد که دوران تهیه و خرید یک کارت گرافیک ارزان قیمت در هنگام عرضه و سپس بهبود توان سیستم با افزودن یک پردازشگر اضافی قدرتمندتر دیگر پایان پذیرفته و پیکربندی سیستم‌های مبتنی بر یک شتاب‌دهنده گرافیکی (کارت گرافیک) امروزه سطح بسیار فراتری از توجه را به خود اختصاص داده است. وجود یک سیستم مجتمع و غیر وابسته به بسترهای نرم‌افزاری و متشکل از تعداد یک یا دو سطح die، به جای استفاده از یک بستر بزرگ و حجیم از آینده درخشان‌تری در بین مصرف‌کنندگان و توسعه‌دهندگان برخوردار است، اما باید دید که در آینده چه رخ می‌دهد.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *