نرم‌افزار

حالت Reader به نسخه دسکتاپ گوگل کروم اضافه می‌شود

Reader

همان طور که احتمالا می‌دانید بسیاری از مرورگرهای وب یک حالت مخصوص خواندن متن یا اصطلاحا Reader را ارائه می‌دهند که در آن المان‌های پس‌زمینه به گونه‌ای حذف می‌شوند تا متن موجود در صفحه وب خوانایی بیشتری پیدا نموده و کاربر به راحتی و با کمترین دقت بتواند آنها را مطالعه کند. این نوع از نمایش صفحات وب براساس مطالعات انجام شده بسیار کاربردی بوده و به کاربران کمک می‌کند تا مقالات بلندی که حجم زیادی از متن را پیش‌روی وی قرار می‌دهند را به سادگی بخواند.

کمپانی کمپانی نیز در حال کار بر روی یک قابلیت Reader است تا به زودی آن را برای نسخه دسکتاپ مرورگر وب محبوب خود یعنی Chrome منتشر کند. مرورگرهای اینترنتی رقیب مانند فایرفاکس موزیلا و یا اج مایکروسافت در حال حاضر از چنین قابلیتی در نسخه‌های دسکتاپ خود برخوردار بوده و خبر خوبی است که گوگل نیز تصمیم به این کار گرفته است.

این قابلیت توسط گوگل در حال توسعه بوده و در این لحظه صرفا کاربران Chrome Canary می‌توانند آن را امتحان کنند. این قابلیت عملکردی مشابه با اکثر حالت‌های Reader موجود در مرورگرهای اینترنتی دیگر را ارائه می‌دهد.

با فعال کردن این حالت مخصوص تمامی محتوای غیرضروری مانند انیمیشن‌ها، بخش‌های مربوط به کامنت، تبلیغات و بسیاری دیگر از صفحه وب حذف شده و تنها تصاویر اصلی متن، متن مقاله و عناوین باقی خواهند ماند. برای اینکه ایده بهتری در خصوص این قابلیت داشته باشید باید جزو کاربران توزیع Chrome Canary باشید. سپس به بخش chrome://flags/#enable-reader-mode رفته و در آنجا گزینه Reader Mode را به صورت دستی فعال کنید.

پس از فعال شدن این قابلیت، مرورگر باید ریستارت شود تا بتوانید از این حالت ویژه استفاده نمایید. حالت Reader با هر صفحه وبی کار می کند و بیشتر برای صفحاتی به کار می‌رود که مقالات بلند و یا نقد و بررسی‌های طولانی را منتشر نموده‌اند.

منبع: ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *