سخت‌افزار

کمپانی GlobalFoundaries به دنبال طرح شکایت از TSMC است

globalfoundries

کمپانی GlobalFoundaries (به اختصار GF) در تاریخ بیست و هشتم آگوست سال 2019 میلادی اقدام به شکایت از کمپانی TSMC درزمینهٔ نقض تعداد 16 نمونه از اختراعات ثبت شده و مالکیت معنوی این شرکت نموده است. طرح شکایت به‌صورت رسمی در کمیسیون تجارت بین‌المللی (ITC) انجام شده و در دو کشور ایالات‌متحده آمریکا و آلمان در جریان می‌باشد.

در شکایت انجام شده، کمپانی GF به دنبال آن است تا از واردات محصولات و تراشه‌‎های نیمه هادی تولید شده توسط TSMC به دو کشور نامبرده جلوگیری به عمل آورد. این عمل کمپانی TSMC را بر آن می‌دارد تا نام برخی از کمپانی‌های الکترونیکی بزرگ و مشتریان عظیم خود که از جمله اصلی‌ترین مسیرهای موجود جهت واردات محصولات این شرکت به کشورهای آمریکا و آلمان به شمار می‌روند را در فهرست خود قرار داده و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از بروز نقض بیشتر قوانین را دنبال نماید. دریافت خسارتی عظیم از کمپانی TSMC به دنبال استفاده از فناوری‌های اختصاصی کمپانی GF در محصولات خود و کسب درآمدی بالغ بر میلیاردها دلار از جمله دیگر موارد شکایت مطرح شده به شمار می‌رود. آقای Gregg Bartlett، دستیار ارشد ریاست، مهندسی و فناوری کمپانی GF در این باره گفته است:

“در حالی که تولید قطعات و تراشه‌های نیمه هادی در حال تغییر موقعیت خود به آسیا هستند، کمپانی GF با سرمایه‌گذاری عظیم خود در صنایع نیمه هادی آمریکایی و اروپایی به مبالغ هنگفت 15 میلیارد دلار در یک دهه گذشته در ایالات‌متحده و بیشتر از 6 میلیارد دلار در اروپا، به حفظ جایگاه خود و پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های بازار پرداخته است. شکایات فوق درزمینهٔ محافظت از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و نوآوری‌های آمریکایی و اروپایی که زمینه فعالیت آن‌ها را فراهم می‌آورند انجام گرفته است.”

کمپانی GF شکایت مطرح شده را درزمینهٔ محافظت از سرمایه‌گذاری‌ها، دارایی‌ها و مالکیت معنوی محصولات خود به انجام رسانده است. این مهم در حفظ رقابتی بودن صنعت طراحی و توسعه تراشه‌های نیمه هادی و تضمین آن بسیار تأثیرگذار می‌باشد.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید