آموزش, مقالات

چگونه با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

چگونه با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

اگر قصد دارید برای انجام بازیهای رایانه‌ای بودجه‌ی بالایی در نظر بگیرید، مشکلی وجود ندارد اما با کمی اطلاعات بیشتر، با هزینه‌ی کمتر نیز بازی مورد علاقه‌ی قابل اجراست. برای گیمرهایی با بودجه‌ی محدود، یک لپ تاپ ارزان قیمت می‌تواند یک نعمت باشد زیرا با این دستگاه علاوه بر انجام کارهای شخصی، می‌توانند به اجرای بازی‌های رایانه ای بپردازند. البته لپ تاپ قدرت یک سیتم قدرتمند دسکتاپ را ندارد اما با غوظه‌ور شدن در یک بازی  ایده ال، می‌توان تا حدی گرافیک بصری را نادیده گرفت و ساعتها سرگرم بازی شد.

در این مقاله به برخی از نکات کلیدی را برای به دست آوردن بیشترین کارایی ازیک لپ تاپ قدیمی یا ارزان قیمت با بودجه‌ی محدود می‌پردازیم. نکات زیر در واقع مخصوص گیمرهایی است که بودجه‌ی محدودی دارند و قادر به تهیه لپ تاپ مناسب نیستند.

روی حافظه رم کار کنید

در ابتدا، باید به این موضوع اشاره کنیم که اگر لپ تاپ ارزان قیمت یا ضعیفی دارید و بهینه‌سازی متعددی روی آن انجام داده‌اید، بازهم نمی‌توانید همه‌ی بازی‌ها را اجرا کنید. بازی های خاصی هستند که برای همیشه دور از دسترس خواهند بود، و قبل از خرید آنها باید بررسی کنید که لپ تاپ شما می‌تواند آنها را اجرا کند یا خیر.

به مشخصات سیستم مورد نیاز برای انجام بازی  توجه کنید. این مشخصات معمولاً در فروشگاه‌های آنلاین مانند Steam ، Epic Games و یا وب‌سایت ناشر بازی به راحتی در دسترس هستند. حداقل مشخصات لازم را بررسی کنید، مهمترین مشخصه‌ی مورد نیاز حافظه‌ی رم است و باید اطمینان پیدا کنید که این رم مورد نیاز بازی با رم نصب شده لپ تاپ شما مطابقت دارد یا خیر. رم 8 گیگابایتی برای انجام بازی‌های رده متوسط و پایین کافی است.

چگونه با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

روی ماوس سرمایه گذاری کنید

 اگر گیمر با بودجه‌ی بالا هستید، نیازی به هزینه کردن برای لوازم جانبی ندارید اما، خرید یک ماوس بسیار لازم و حیاتی است . گرچه لپ تاپ‌ها دارای ماوس پد اختصاصی هستند اما، این ماوس پد برای انجام کارهای معمولی طراحی شده است و به هیچ عنوان مناسب بازی نیست. حتما نیازی به خرید یک ماوس گران‌قیمت ندارید و حتی ماوس های ارزان قیمت جوابگو بازی هستند اما با خرید ماوس‌های بهتر، تجربه بسیار بهتری از بازی‌های رایانه‌ای خواهید داشت.

چگونه با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

همیشه شارژر را وصل کنید

نکته بسیار مهم هنگام انجام بازی‌های رایانه‌ای با لپ تاپ این است که باید کابل برق شارژر به لپ تاپ متصل باشد. در صوت عدم استفاده از شارژر هنگام بازی، ممکن است باطری لپ تاپ شما بسوزد. هنگام اجرای بازی، سیستم به انرژی بسیار بالایی نیاز دارد و این مقدار انرژی  از توان باطری لپ تاپ خارج است و  منجر به سوختن  باطری یا خراب شدن قطعات دیگر لپ تاپ می‌شود.

چگونه  با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

Plug adapter and laptop on white background

تمام برنامه‌های دیگر را ببندید

اگر بدانید که کوچکترین برنامه‌های پس‌زمینه چه توان پردازشی دریافت می‌کنند، سورپرایز خواهید شد! پس اگر می‌خواهید حداکثر کارایی پردازشی را دریافت کنید، قبل از اجرای بازی تمامی برنامه های جانبی از قبیل گوگل کروم، اسپاتیفای، آفیس و هر برنامه دیگری را که باز کرده بودید حتما ببندید. این برنامه‌ها بخشی انبوهی از رم سیستم و قدرت پردازشی کامپیوتر شما را اشغال می‌کنند و میزان فریم ریت بازی را کاهش می‌دهند.

چگونه با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

مستقیما به منوی تنظیمات بروید

اکنون لپ تاپ شما آماده‌ی اجرای بازی است. اما آیا بازی شما آماده‌ی اجرا شدن است؟ هنگامیکه بازی را اجرا کردید، وارد منوی تنظیمات شده و تمامی گزینه‌های گرافیکی غیر ضروری مانند سایه، انیمیشن‌های محیطی، جلوه‌های خاص، فیلتیر تصحیح خطوط ناصاف یا AA و غیره را غیر فعال کرده و گرافیک بازی را بی‌رحمانه پایین بیاورید. پس از یک‌بار انجام این کار، لپ تاپ ارزان شما باید قادر باشد به طور معقولی بازی شما را اجرا کند. در صورت اجرای روان و بدون لگ بازی، می‌توانید کمی تنظیمات گرافیکی بازی را بالا برده تا کیفیت بازی کمی بهتر شود.

چگونه با لپ تاپ‌های ارزان قیمت بازی‌های رایانه‌ای را اجرا کنیم؟

پی‌سی گیمر بودن با لپ تاپ ارزان قیمت ایده آل نیست و تغییر این شرایط نیاز به فراهم کردن بودجه‌ی لازم است. اما اگر مراحل ذکر شده را مرحله به مرحله انجام دهید، قادر خواهید بود تا نهایت کارایی لپ تاپ خود را استخراج کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *