سخت‌افزار

کارت‌های گرافیک سری RX 5700 TUF Gaming X3 ایسوس روانه بازار شدند

کارت‌های گرافیک سری RX 5700 TUF Gaming X3 ایسوس روانه بازار شدند

ایسوس امروز در جدیدترین اقدام خود، نسل ویژه‌ای از کارت‌های گرافیک سری RX 5700 خود را تحت برند TUF Gaming X3 عرضه و روانه بازار کرد. برند TUF در میان محصولات کمپانی فوق از جایگاه والایی برخوردار بوده و توسعه‌دهندگان و افراد فعال در خط تولید تمرکز ویژه‌ای را در قسمت مختلف محصولات پیاده‌سازی کرده‌اند. این موضوع در مورد سخت‌افزارهای مادربرد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قطعاتی بسیار با کیفیت و منحصر به فرد در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند.

کارت‌های گرافیک سری TUF Gaming به‌منظور پر نمودن خلأ موجود در بین محصولات سری ROG Strix و Dual به بازار عرضه شده و ویژگی‌های منحصر به فردی را جهت پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های موجود فراهم آورده‌اند. در ساختار کارت‌های گرافیک جدید عرضه شده از جانب کمپانی ایسوس از مدار چاپی سفارشی استفاده شده و اندازه آن‌ها در مقایسه با محصولات ROG Strix کمی کوتاه‌تر شده است. پوشش سیستم خنک‌کننده کارت‌های گرافیک از جنس پلاستیک بوده و الگوی قابل مشاهده بر جذابیت ظاهری آن افزوده است. یک صفحه فلزی در قسمت پشتی محصولات به کار گرفته شده است تا علاوه بر افزایش راندمان فرآیند خنک‌سازی، استحکام سخت‌افزار نیز با فزونی فراتری همراه شود.

کارت‌های گرافیک سری RX 5700 TUF Gaming X3 ایسوس روانه بازار شدند

سیستم خنک‌کننده به کار گرفته شده در ساختمان کارت‌های گرافیک سری RX 5700 TUF Gaming X3 از طراحی سه اسلاته برخوردار بوده و از ترکیب یک هیت‌سینک آلومینیومی، به همراه تعداد سه فن 80 میلی‌متری تشکیل شده است. سینک جاذب حرارت از شباهت بسیاری با نمونه مورد استفاده در محصولات سری ROG Strix برخوردار بوده، اما اندازه آن کمی کاهش پیدا است. طراحی فن‌های سیستم خنک‌کننده بر پایه استاندارد IP5X انجام پذیرفته و قسمت‌های داخلی آن‌ها در مقابل گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا محافظت شده‌اند، اما متأسفانه عدم پشتیبانی از فناوری Idle Fan-Stop سبب شده است تا فن‌ها پیوسته چرخیده و در حالت بیکاری سخت‌افزار چرخش خود را متوقف نکنند. هر دو کارت گرافیک جدید و تازه‌نفس معرفی شده به‌صورت پیش‌فرض از جانب کارخانه سازنده اورکلاک شده‌اند.

کارت‌های گرافیک سری RX 5700 TUF Gaming X3 ایسوس روانه بازار شدند

کارت گرافیک RX 5700 XT TUF Gaming X3 از مقادیر فرکانسی 1650 مگاهرتز در حالت پایه و 1795 مگاهرتز در حالت بوست بهره می‌برد، در حالی که مقادیر فوق در مورد محصول RX 5700 TUF Gaming X3 به 1565 و 1720 مگاهرتز (به ترتیب) کاهش پیدا کرده‌اند. قیمت کارت‌های گرافیک فوق از جانب کمپانی ایسوس هنوز مشخص نشده است.

منبع: TechPowerUP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *