سخت‌افزار

رفع مشکلات مرتبط با فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 با به‌روزرسانی 1.0.0.3ABBA

رفع مشکلات مرتبط با فرکانس بوست پردازنده‌های Ryzen 3000 با به‌روزرسانی 1.0.0.3ABBA

کمپانی ای‌ام‌دی در حال ایجاد تغییرات نهایی در میکرو کدهای به‌روزرسانی AGESA جدید و اختصاصی خود به‌منظور رفع مشکلات مربوط به رفتار عجیب و غریب نسل سوم پردازنده‌های رایزن درزمینهٔ فرکانس بوست بوده و آپدیت مربوطه در آینده‌ای نزدیک در دسترس مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد. به‌روزرسانی نسخه ComboAM4 1.0.0.3ABBA که هم‌اکنون در حال عرضه برای توسعه‌دهندگان سخت‌افزارهای مادربرد جهت تعبیه سازی در قالب آپدیت‌های فریمور آن‌ها می‌باشد تغییر رفتار پردازشگرهای فوق را با خود به ارمغان آورده و شرایط را با بهسازی فراتری همراه ساخته است. رسانه TomsHardware در جدیدترین اقدام خود موفق به دستیابی به یکی از به‌روزرسانی درز پیدا کرده در وب‌سایت ChipHell شده و با آپدیت مادربرد MEG X570 Creator و انجام تست و بررسی‌های گوناگون، نتایج یافته‌های خود را از طریق یک مقاله کوچک در اختیار همگان قرار داده است.

در پست منتشره در وب‌سایت تامزهاردور، پردازنده 3700X بررسی شده با استفاده از به‌روزرسانی AGESA 1.0.0.3ABBA موفق به دستیابی به مقدار فرکانسی صحیح 4.40 گیگاهرتز بدون ایجاد تغییرات در تنظیمات پیکربندی شده است. این مقدار پیشتر در به‌روزرسانی قدیمی 1.0.0.3AB مقدار 4.375 گیگاهرتز را نمایانگر بوده است. پردازنده Ryzen 9 3900X مورد استفاده کمی رفتار غیرقابل پیش‌بینی را از خود به نمایش گذاشته است. رسانه تامزهاردور موفق به افزایش فرکانس بوست پردازنده از مقدار 4.575 به 4.625 گیگاهرتز شده و رکوردی حتی بیشتر از حداکثر مقدار 4.60 گیگاهرتز درج شده در مشخصات فنی محصول را از خود به نمایش گذاشته است، اما در تست‌هایی نظیر POV-Ray و Cinebench، فرکانس بوست پردازنده به مقدار 4.250 گیگاهرتز نیز سقوط کرده است.

در حالت کلی، رسانه فوق افزایش کارایی و پرفورمنس پردازشگرهای Ryzen کمپانی ای‌ام‌دی را با به‌روزرسانی جدید نتیجه گرفته است. علاوه بر آن به نظر می‌رسد که آپدیت جدید مقادیر پیش‌فرض آستانه دمایی پردازنده‌های موجود را نیز با تغییراتی همراه ساخته است تا این مهم به عنوان عاملی در تغییر رفتار و کاهش فرکانس بوست مزید بر علت نگردد.

منبع: TechPowerUP

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *