سخت‌افزار

عملکرد شگفت‌انگیز پردازشگر گرافیکی Ampere A100 در بنچمارک‌ها

عملکرد شگفت‌انگیز پردازشگر گرافیکی Ampere A100 در بنچمارک‌ها

در بنچمارک‌های جدیدی که به‌تازگی توسط یکی از شرکت‌های متخصص در زمینه رندرینگ هولوگرافیک مبتنی بر فضای ابری منتشر شده است، می‌توانیم نخستین نتایج عملکردی شتاب‌دهنده گرافیکی A100 انویدیا را مشاهده کنیم. این نخستین و تنها کارت گرافیکی مبتنی بر پردازشگر گرافیکی Ampere A100 است که توسط انویدیا معرفی شده است.

 بر اساس اعلام رسمی انویدیا، این پردازشگر گرافیکی جدید به‌سرعت در سیستم‌های DGX100 مورد استفاده قرار خواهند گرفت. کارت گرافیک A100 از نخستین پردازشگر گرافیکی مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتری این کمپانی تحت عنوان GA100 بهره می‌برد. پردازشگر گرافیکی انویدیا از 6912 هسته CUDA و 40 گیگابایت حافظه پرسرعت HBM2 بهره می‌برد. علاوه بر این، A100 نخستین کارت گرافیک مجهز به رابط اتصال PCIe 4.0 یا SXM4 است.

OctaneBench یک بنچمارک است که برای تست عملکرد موتور رندر OctaneRender طراحی شده است. این موتور رندر نخستین بار راهکار ردیابی اشعه کاملا مبتنی بر پردازشگر گرافیکی را در دسترس طراحان قرار داد. این نرم‌افزار تست به‌طور اختصاصی از کارت‌های گرافیک انویدیا پشتیبانی کرده و با فناوری CUDA سازگاری دارد، به همین دلیل نمی‌توان نتایج کارت‌های گرافیکی مبتنی بر پردازشگرهای گرافیکی Big Navi یا Arcturus ای‌ام‌دی را در آن بررسی کرد.

شتاب‌دهنده گرافیکی A100 در این تست امتیاز 446 را به‌دست آورد. اگرچه نمی‌توان به‌طور دقیق گفت عملکرد کدام پردازشگرهای گرافیکی با A100 قابل مقایسه است، اما با توجه به اطلاعات به‌نظر می‌رسد سریع‌ترین گزینه مبتنی بر معماری Turing در تست OctaneBench، کارت گرافیک GRID RTX 8000 است که امتیاز 328 را به‌دست آورده است.

کارت گرافیک TITAN V مبتنی بر پردازشگر Tesla V100 و معماری Volta و Quadro GV100 نیز با اختلاف 33 و 11 درصدی نسبت به Ampere A100 قرار می‌گیرند. در این تست، پردازشگر قدرتمند GeForce RTX 2080 Ti انویدیا نیز امتیاز 302 را کسب کرد که تقریبا 47.7 درصد پایین‌تر از A100 قرار گرفت.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *