سخت‌افزار

پردازنده Jasper Lake اینتل با تراشه گرافیکی نسل یازدهم رویت شد

پردازنده Jasper Lake اینتل با تراشه گرافیکی نسل یازدهم رویت شد

کمپانی اینتل در حال آماده شدن برای به‌روزرسانی پردازنده‌های رده پایین سیستم‌های توکار (Embedded) خود است. به نظر می‌رسد پردازنده جدیدی که در این بخش عرضه می‌شود، اسم رمز Jasper Lake را یدک می‌کشد. به لطف فاش کننده مشهور دنیای سخت‌افزار یعنی _rogame تصویری از یک بنچمارک رویت شده که در آن می‌توان پردازنده ارزان قیمت جدید اینتل را به همراه برخی جزئیات جذابش مشاهده کرد.

این پردازنده بر اساس اطلاعات درج شده در بنچمارک از چهار هسته پردازشی با سرعت پایه 1.1 گیگاهرتزی بهره می‌برد که در حالت بوست به حداکثر 1.12 گیگاهرتز نیز می‌رسد. این سرعت‌های هسته پایین هستند و با توجه به اینکه متعلق به نسخه نهایی پردازنده نیستند، به احتمال زیاد پردازنده Jasper Lake از سرعت‌های هسته به مراتب بالاتر و نزدیک به 3 گیگاهرتز بهره خواهد برد.

این پردازنده همچنین در سیستمی مجهز به 32 گیگابایت رم DDR4 از نوع SODIMM تحت بنچمارک‌گیری قرار گرفت. جسپر لیک احتمالا باید جانشینی برای پردازنده Gemini Lake باشد و از معماری پردازنده تریمونت اینتل بهره خواهد برد. این معماری برای دستگاه‌هایی با قدرت پردازشی کم طراحی شده و به لطف نود 10 نانومتری، انتظار می‌رود اینتل پردازنده‌های 32 بیتی جدیدی را برای سیستم‌های توکار مختلف عرضه کند.

اگرچه در این بنچمارک مشخص نشده که پردازنده Jasper Lake اینتل دقیقا از کدام تراشه گرافیکی بهره می‌برد، اما _rogame حدس می‌زند این تراشه گرافیکی از نسل یازدهم اینتل خواهد بود. بدین ترتیب می‌توان نسبت به پردازنده جمینی لیک که از تراشه گرافیکی نسل 9.5 برخوردار است، بهبود عملکرد چشم‌گیری را انتظار داشت.

همین ارتقا می‌تواند به معنی بهبود گزینه‌های خروجی تصویر و همچنین سرعت پردازش گرافیکی این پردازنده باشد. این پردازنده‌های جدید برای سری‌های اتم، پنتیوم و سلرون طراحی شده‌اند و از این نظر دقیقا مشابه پردازنده جمینی لیک خواهند بود.

منبع: techpowerup

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *