سخت‌افزار

اس‌اس‌دی‌های سری 980 Pro سامسونگ دو ماه آینده عرضه می‌شوند

اس‌اس‌دی‌های سری 980 Pro سامسونگ دو ماه آینده عرضه می‌شوند

بر اساس شایعات منتشر شده به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد اس‌اس‌دی‌های جدید خود در سری 980 Pro را در آینده‌ای نزدیک (حدود دو ماه دیگر) به بازار عرضه کند. این ذخیره‌سازهای سریع و جدید از فرم فاکتور M.2 و رابط اتصال PCI-E 4.0 پشتیبانی می‌کنند و احتمالا از اس‌اس‌دی‌های به‌کار رفته در کنسول پلی‌استیشن 5 نیز سرعت بالاتری را ارائه می‌دهند.

اس‌اس‌دی‌های جدید سامسونگ در این سری نسبت به نسل فعلی عملکرد به مراتب بهتری دارند و با توجه به اطلاعات منتشر شده می‌توان انتظار حداکثر سرعت خواندن و نوشتن متوالی 6500 و 5000 مگابایت بر ثانیه‌ای را داشت. این در حالی است که برای مثال اس‌اس‌دی به‌کار رفته در کنسول PS5 حداکثر سرعت خواندن 5500 مگابایت بر ثانیه را ارائه می‌دهد.

اس‌اس‌دی‌های سری 980 Pro سامسونگ از کنترلر پیشرفته Phison E16 و حافظه‌های فلش MLC Nand که به‌صورت انحصاری توسط سامسونگ تولید می‌شوند بهره خواهند برد. به‌کارگیری این حافظه‌های نسل جدید باعث شده تا دستیابی به این سرعت‌های بالا میسر باشد. خوب است بدانید که علاوه بر سامسونگ، چند کمپانی دیگر نیز بر روی ذخیره‌سازهای پیشرفته‌ خود در حال کار هستند تا حداکثر پتانسیلی که رابط اتصال PCI-E 4.0 از نوع x4 ارائه می‌دهد را در دسترس کاربران قرار دهند.

نسل ششم حافظه‌ V-NAND که از آخرین فناوری حافظه‌های 3D NAND سامسونگ بهره خواهند برد در اس‌اس‌دی‌های سری 980 Pro استفاده می‌شوند و تعداد لایه‌های پشته‌سازی نیز به 128 عدد افزایش یافته است. در این نسل از حافظه‌، نه تنها ظرفیت و سرعت دستیابی به اطلاعات بهبود یافته است بلکه میزان مصرف انرژی نیز نسبت به نسل قبلی، به طور محسوسی بهینه‌تر به‌نظر می‌رسد.

اس‌اس‌دی‌های سری 980 پرو همچنین در هنگام استفاده بر روی رابط اتصال PCIe 3.0، مصرف انرژی کمتری را نسبت به به 970 EVO Plus ارائه می‌دهند. انتظار می‌رود سامسونگ این اس‌اس‌دی‌های جدید را در قالب سه مدل با ظرفیت 250، 500 و 1024 گیگابایتی به بازار عرضه کند. زمان عرضه این محصولات برای سه‌ماهه جاری برنامه‌ریزی شده است.

منبع: guru3d

دیدگاهتان را بنویسید