سخت‌افزار

آیا باتری تلفن‌های همراه هوشمند با پیشرفت فناوری در حال بهبود می‌باشند؟

آیا باتری تلفن‌های همراه هوشمند با پیشرفت فناوری در حال بهبود می‌باشند؟

ممکن است با خود بیندیشید که با پیشرفت دستگاه‌های تلفن همراه و افزایش فاکتورهای هوشمندی، موارد کوچک و پایه‌ای نظیر باتری آن‌ها نیز با بهبود بیشتری همراه شده و پیوسته رو به بهسازی می‌باشند. اگرچه ما شاهد تغییراتی در این حوزه نظیر معرفی فناوری شارژ سریع و … می‌باشیم، اما بر طبق تست و بررسی‌های انجام شده توسط آقای Geoffrey A. Fowler از رسانه Washington Post به نظر می‌رسد که میزان دوام کلی باتری تلفن‌های همراه هوشمند پیوسته رو به کاهش بوده و در حال بدتر شدن می‌باشد.

آقای Fowler در بررسی خود تعداد 13 دستگاه تلفن همراه عرضه شده در سال‌های 2017 و 2018 از کمپانی‌های مختلف را جمع‌آوری و به تست باتری‌های آن‌ها پرداخته است. بر طبق نتایج خروجی، به نظر می‌رسد که برخی از پرچم‌داران عرضه شده سال 2018 در مقایسه با نسخه‌های قدیمی‌تر خود (عرضه شده در سال 2017) میزان دوام باتری کمتری را از خود به نمایش گذاشته‌اند که این مهم نمایانگر ضعف فناوری در این حوزه می‌باشد.

به عنوان مثال تلفن همراه پرچم‌دار آیفون Xs Max از میزان دوام باتری ده ساعت و شش دقیقه برخوردار بوده است، در حالی که نسخه نسل پیشین آن، یعنی آیفون 8 پلاس ده ساعت و ده دقیقه دوام را از خود به نمایش گذاشته است. اگرچه چهار دقیقه می‌تواند به عنوان خطا در نظر گرفته شود، اما این موضوع در مورد تلفن همراه پیکسل 3 (هشت ساعت و بیست هشت دقیقه) در مقایسه با نسخه‌های جایگزین پیکسل 2 و پیکسل 2XL (نه ساعت و پنجاه و هفت دقیقه) با شدت بیشتری قابل لمس است.

دوام باتری تلفن‌های همراه هوشمند

البته باید خاطر نشان کرد که تست و بررسی آقای Fowler بر پایه جستجوی شبکه گسترده وب صورت پذیرفته است. با توجه به اینکه بسیاری از کاربران فعالیت‌های بیشتری را با تلفن همراه خود به انجام می‌رسانند، لذا نمی‌توان به‌صورت دقیق بیان داشت که این تست از صحت و درستی کامل برخوردار می‌باشد، اما درزمینهٔ کسب چشم‌اندازی کلی تأثیرگذار است.

منبع: Ubergizmo

دیدگاهتان را بنویسید