سخت‌افزار

آیپد پروهای جدید در مباحث سرعت پا به پای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک در حال حرکت هستند!

آیپد پروهای جدید در مباحث سرعت پا به پای لپ‌تاپ‌های مک‌بوک در حال حرکت هستند!

همان‌طور که مستحضر هستید، کمپانی اپل اخیراً نسل جدید تبلت‌های آیپد پرو خود را به‌صورت رسمی معرفی کرده است که با برخورداری از نسخه‌ای تغییر یافته از چیپست قدرتمند A12 Bionic به بازار عرضه می‌شوند. نسخه سفارشی‌سازی شده از چیپست نامبرده تحت برچسب A12X Bionic بازاریابی شده و بر طبق گفته اپل، با طراحی هشت هسته‌ای خود به میزان 35 درصد در پردازش‌های تک هسته‌ای و 90 درصد در پردازش‌های چند رشته‌ای نسبت به مدل‌های 2017 خود قوی‌تر می‌باشد که در صورت صحت و درستی این مهم در نوع خود بسیار قابل ستایش محسوب می‌شود.

علاوه بر آن به نظر می‌رسد که تراشه شتاب‌دهنده گرافیکی هفت هسته‌ای تازه‌نفس مورد استفاده در بطن آیپدهای جدید نیز عملکردی همانند کنسول ایکس باکس وان را از خود به نمایش می‌گذارد. اعداد و ارقام فوق در حالت کلی بسیار اغراق‌گونه به شمار می‌روند، اما به توجه به نتایج اخیراً به دست آمده از نرم‌افزار Geekbench، به نظر می‌رسد که کمپانی اپل تنها به حرف بسنده نکرده و به گفته‌های خود حقیقتاً جامه عمل پوشانده است. نتایج اشاره شده حاکی از آن می‌باشند که در بخش عملکرد نهایی، تبلت‌های آیپد پرو در حقیقت قابل مقایسه با نسخه 15 اینچی از دستگاه‌های مک‌بوک پرو می‌باشند.

به عنوان مثال تبلت نامبرده در پردازش تک رشته‌ای امتیازی برابر با 5025 را تحت نام خود به ثبت رسانده است که در مقایسه با امتیاز 4928 پردازنده مرکزی شش هسته‌ای Core i7 دستگاه مک‌بوک پرو در فرکانس 2.2 گیگاهرتز کمی بیشتری می‌باشد. اما در مباحث پردازش‌های چند رشته‌ای، متأسفانه تبلت‌های آیپد پرو با توجه به امتیاز 18106 خود نسبت به امتیاز 21000 لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو کمی عقب‌تر می‌باشند.

چیپست A12 Bionic آیپد های اپل

در انتها ذکر این نکته نیز ضروری است که نتایج خروجی بنچمارک‌های گوناگون در حالت کلی نمایانگر عملکرد دستگاه در شرایط حقیقی نمی‌باشند، اما با توجه به گفته کمپانی اپل مبنی بر عدم استفاده از پردازنده‌های مرکزی کمپانی اینتل در بطن لپ‌تاپ‌های مک‌بوک و روی آوردن به چیپست‌های سری A خود در آینده، امتیازات خروجی فوق در نوع خود قابل ستایش محسوب می‌شوند.

منبع: Ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید