موبایل

iPhone X اپل پرفروش‌ترین گوشی هوشمند 2018 بود

iPhone X

همان طور که می‌دانید کمپانی اپل در سال 2017 از گوشی هوشمند iPhone X خود رونمایی کرد. این گوشی از طراحی کاملا جدیدی برخوردار بود که پس از چند سال طراحی نسبتا یکنواخت آیفون‌های اپل، طرفداران این کمپانی را به وجد آورد. علاوه بر این، آیفون ایکس نخستین محصولی در این خانواده بود که برای خرید آن حداقل باید مبلغ 1000 دلار (ارزان‌ترین مدل) را پرداخت می‌کردید. بدون شک این رقم قابل توجهی بوده و حتما با خودتان می‌گویید آیفون ایکس با این قیمت نباید فروش چندانی می‌داشت، اما باید بگوییم اتفاقا اصلا این‌گونه نیست!

براساس جدیدترین آمار و ارقام منتشر شده توسط موسسه تحقیقاتی کانترپوینت، به نظر می‌رسد گوشی هوشمند iPhone X در واقع پرفروش‌ترین گوشی هوشمندی بود که در سال 2018 روانه بازار شد. پیش‌تر نیز اعلام شده بود که این گوشی هوشمند اپل پرفروش‌ترین گوشی موبایل در بازه سه‌ماهه نخست سال 2018 میلادی محسوب می‌شود و حالا براساس این گزارش جدید ظاهرا آیفون ایکس اپل موفق شده این روند فوق‌العاده را در طول سال 2018 ادامه دهد.

iPhone X

اگر نگاهی به میزان سهم جهانی این گوشی هوشمند بیندازید متوجه خواهید شد که آیفون 8 جایگاه دوم را به خود اختصاص داده و سپس آیفون 8 پلاس قرار می‌گیرد. اگرچه ردپایی از محصولات سایر کمپانی‌ها مانند شیائومی یا سامسونگ نیز دیده می‌شود اما این گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط اپل هستند که بخش عمده لیست 10 گوشی برتر دنیا را اشغال نموده‌اند.

نکته قابل توجه در خصوص این آمار جدید عدم حضور برندهایی مانند هوایی است. همان طور که می‌دانید این تولیدکننده چینی موفق شد از نظر بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در مقام دوم قرار گرفته و بدین ترتیب از اپل پیشی بگیرد. البته این موضوع کاملا امکان پذیر است، چرا که هواوی اگرچه در مجموع تعداد بیشتری گوشی هوشمند را در بازار به فروش می‌رساند اما از نظر میزان فروش یک مدل واحد اپل همچنان به مراتب بهتر از رقبای خود عمل می‌کند.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *