سایر تکنولوژی‌ها

اپل تقریبا تجارت مدرن گوشی‌های هوشمند اینتل را خریداری کرده است

اپل تقریبا تجارت مدرن گوشی‌های هوشمند اینتل را خریداری کرده است

همان طور که احتمالا می‌دانید کمپانی اینتل در زمینه سخت‌افزارهای مورد نیاز برای گوشی‌های هوشمند نیز فعالیت‌هایی دارد. این غول دنیای پردازنده‌ها طی چند سال گذشته قطعاتی مانند مودم‌ها را برای تولیدکننده‌های گوشی هوشمند مختلف مانند اپل تامین می‌کرد. سالهاست که شایعاتی پیرامون تمایل اپل برای طراحی و توسعه مودم‌های مخابراتی به صورت انحصاری و بومی مطرح می‌شوند و حالا به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد در این زمینه از اینتل و تجربیات آن بهره بگیرد.

براساس گزارشی که به تازگی توسط نشریه وال‌ استریت ژورنال منتشر شده، افرادی که به روابط بین اپل و اینتل آشنا هستند ادعا می‌کنند که اپل به احتمال زیاد قصد خرید تجارت مدرن گوشی‌های هوشمند اینتل را دارد. البته توجه داشته باشید که این صحبت‌ها مدتی پیش انجام شده و دیگر خبر جدیدی در خصوص این اتفاق منتشر نشده است. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که اپل از این تصمیم خود منصرف شده باشد.

اما به هر حال، نکته جالب توجه در این رابطه این است که براساس گزارشات اخیر، اپل در زمینه پیدا کردن یک تامین کننده مناسب برای اجزای مورد نیاز فناوری ارتباطی نسل پنجم در گوشی‌های هوشمند آیفون جدید با مشکل مواجه شده است. این موضوع می‌تواند در نهایت به تاخیر در زمان عرضه آیفون‌های جدید نیز منتهی شود.

همان طور که اطلاع دارید باتوجه به مشکلات حقوقی پیش آمده بین دو کمپانی اپل و کوالکام، این غول کوپرنویی به ناچار به دنبال تامین کننده جدیدی برای مودم‌های خود می‌باشد که البته باید بگوییم شانس زیادی هم ندارد!

اما خوشبختانه پرونده حقوقی بین این دو کمپانی اکنون بسته شده و براساس گزارشات جدید کوالکام مودم‌های مخابراتی نسل پنجم مورد نیاز برای آیفون‌های 2020 را برای اپل تامین خواهد نمود. از سوی دیگر اینتل نیز اخیرا اعلام کرد که از تجارت مودم‌های نسل پنجم گوشی‌های هوشمند کنار می‌رود.

منبع: ubergizmo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *